Gå til innhold
Arkivverket

Merknad. Ikkje mogelig å søka her ?


Jon Sværen
 Del

Recommended Posts

Eg prøvde å søka på «Merknad» for dermed å få fram nokre frå mitt distrikt. Men, diverre NJET ! Eg lykkast ikkje !

 

Den 4 nov, i går, hadde Renathe-Johanne W transkribert https://www.digitalarkivet.no/source/69679  Overfattigkom i Bergen, Askøy 1757-98,

med bl.a mange opplysning under «Merknad». 

Men det er ikkje mogelig å søkja innan Merknad ?  Og det er slik det kjem til å væra framover i DA ?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var du bra du oppdaget! Vi har rettet det opp nå, men kilden må reindekseres før det kan testes om det er blitt riktig. Sjekk i morgen . Merk at i dette  tilfellet er merknaden på "post"-nivå, dvs. det kan være flere personer som opptrer samlet, og merknadene er alltid for alle. I andre tilsvarende lister er det bare merknader for hver enkelt person. Da blir  det to ulike merknader å søke i, en for personnivå og en for post-nivå. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svaret, Tone !

 

Du bad meg om å venta «til i morgon», og der må vi vel væra no.

Mitt problem er at eg enno ikkje lykkast med å søkja i «Merknader» !

 

Ta han her: https://www.digitalarkivet.no/view/51/pc00000001669181

Dersom lekkja er slik ho skal væra så vil ein finna mange ord i «Merknader»:

Leirmaal

Evenvig

Confirmation

   og mange andre ord.

 

Men å søkja på desse orda i «Merknader» det lykkast ikkje eg med !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Du har helt rett. Vi er ikke sikker på hva som er feil her, det ser ut for at den han være et underliggende problem som gjør at søket ikke virker. Vi må rett og slett gå dype inn i materien for å finne ut hvorfor det ikke virker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.