Gå til innhold
Arkivverket

Grandtante forsvant i Danmark- Marie Johansdatter Hagen født 19.11.1908, Tynset


John Olav Oldertrøen
 Del

Recommended Posts

Min farmor hadde fire søstre og en bror. Alle utenom farmor flyttet fra fødestedet, Tynset.
 

Min farmors søster og grandtante, Marie (Johansdatter) Hagen, født 19.11.1908 på Moan Øvre (89-18) i Tynset, Hedmark, var den nest yngste av søsknene. Hun skal ha flyttet til Danmark.
Når det skjedde, vites ikke. Heller ikke hvordan hun kom seg dit. Men det aller mest fortærende er at jeg ikke har klart å finne noen spor etter henne.

Det er som om hun rett og slett skulle ha fordunstet.
Det KAN selvsagt ha noe med krigen å gjøre. Hun KAN ha dratt videre fra Danmark. Jeg har uansett ikke klart å lokalisere hennes gravsted eller noen data om henne.
Er det noen som har noen tips om hva jeg kan prøve på for å finne ut litt mer om henne? Her er en lenke til hennes oppføring i mitt tre på Myheritage:

https://www.myheritage.no/site-family-tree-520202811/oldertroens-slektslinjer?familyTreeID=1&rootIndivudalID=1501446

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, John Olav Oldertrøen skrev:

Min farmor hadde fire søstre og en bror. Alle utenom farmor flyttet fra fødestedet, Tynset.
 

Min farmors søster og grandtante, Marie (Johansdatter) Hagen, født 19.11.1908 på Moan Øvre (89-18) i Tynset, Hedmark, var den nest yngste av søsknene. Hun skal ha flyttet til Danmark.
Når det skjedde, vites ikke. Heller ikke hvordan hun kom seg dit. Men det aller mest fortærende er at jeg ikke har klart å finne noen spor etter henne.

Det er som om hun rett og slett skulle ha fordunstet.
Det KAN selvsagt ha noe med krigen å gjøre. Hun KAN ha dratt videre fra Danmark. Jeg har uansett ikke klart å lokalisere hennes gravsted eller noen data om henne.
Er det noen som har noen tips om hva jeg kan prøve på for å finne ut litt mer om henne? Her er en lenke til hennes oppføring i mitt tre på Myheritage:

https://www.myheritage.no/site-family-tree-520202811/oldertroens-slektslinjer?familyTreeID=1&rootIndivudalID=1501446

 

 

 

Hei?! 

 

Et godt råd! 

 

Legg hennes fulle navn, fødselsdato og fødested i tematittelen. 

 

"Grandtante forsvant i Danmark" forteller intet om hvem du søker etter. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, men det oppslaget har jeg allerede fått. Min arme oldemor var fattig, - intet å skifte- så der var det ikke mye å hente, gitt. Men Marie er nevnt her, så hun lever i 1957, og det står oppført at hun er i Danmark. Men ikke noe mer ...!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1910:

 

006 Midtbygden

Bosted land:

0057 Moan øvre

Matr.nr/Gnr:
89
Løpenr/Bnr:
18

Beboere:

 
               
001 Johan Hagen 01 1873-03-08 Tolgen f hf g Gaardsb. & Snedker S
002 Johanna Hagen 01 1874-02-18 Røros b hm g Budeie & Husstel
003 Hjalmar Johansen 01 1900-12-28 Nannestad b s ug Barn
004 Signe Johansdatter 01 1902-04-05 Tønset b d ug Barn
005 Jenny Johansdatter 01 1903-12-24 Tønset b d ug Barn
006 Gunvor Johansdatter 01 1906-11-11 Tønset b d ug Barn
007 Marie Johansdatter 01 1908-11-19 Tønset b d ug Barn
Endret av Anne-Lise Hansen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • John Olav Oldertrøen changed the title to Grandtante forsvant i Danmark- Marie Johansdatter Hagen født 19.11.1908, Tynset

Følg rådet i #2, så hjelpere ser hvem det gjelder. 

 

Informativ tematittel fenger mer enn en  tematittel som er anonym. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hej John

 

Jeg foreslår, at du lægger en efterlysning på det danske DIS forum:

https://forum.slaegt.dk/

https://forum.slaegt.dk/index.php?action=register

Du kan skrive på norsk, og du bør bruge gruppen "Aneefterlysning", som læses af flest brugere 🙂

 

mvh Karsten

Endret av Karsten Damén
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.