Gå til innhold
Arkivverket

Slekta på Bjølstad i Heidal - enda en gang


Inger Bekken
 Del

Recommended Posts

Jeg vet at det har vært mye aktivitet rundt dette tidligere. Utgangspunktet mitt er Erik Bjørnsson (ca. 1375-1440) som i gardshistoria for Heidal omtales som den første brukeren av Bjølstad vi kjenner til. Tore Vigerust hevdet at hans herkomst er ukjent. Så ser jeg på Geni at det det føres forfedre på han 6-7 generasjoner bakover helt til en Bård Bårdsson Bratt, f. 1194 ?? Dette er vel bare fantasier, men hvordan oppstår slike ting, eller har det skjedd noe "gjennombrudd"  i forhold til  det Tore Vigerust hevdet i 1989 ? Kanskje noen her vet noe mer om dette ?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.1.2020 den 22.35, Inger Bekken skrev:

Jeg vet at det har vært mye aktivitet rundt dette tidligere. Utgangspunktet mitt er Erik Bjørnsson (ca. 1375-1440) som i gardshistoria for Heidal omtales som den første brukeren av Bjølstad vi kjenner til. Tore Vigerust hevdet at hans herkomst er ukjent. Så ser jeg på Geni at det det føres forfedre på han 6-7 generasjoner bakover helt til en Bård Bårdsson Bratt, f. 1194 ?? Dette er vel bare fantasier, men hvordan oppstår slike ting, eller har det skjedd noe "gjennombrudd"  i forhold til  det Tore Vigerust hevdet i 1989 ? Kanskje noen her vet noe mer om dette ?

 

Ingen kildehenvisninger?

Ta kontakt med vedkommende som har lagt inn dette, og forlang det

 

Han/hun har nok ikke det, og da er dette bare fantasi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tro at dersom noen gjennom ny forskning har klart å fremskaffe ny dokumentasjon om de tidligste ledd av ætten på Bjølstad, ville de ha valgt andre steder enn geni.com til å publisere sine funn.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et Geni.com-tre for Baard Baardson Bratt f 1145. 

 

https://www.geni.com/people/Baard-Bratt/6000000001669592582

 

Descendants of Baard Baardson Bratt er. 

 

Baard Baardsson Bratt c 1170 og Bjørn Baardsson Bratt 1194

 

Linjen stopper her. Nylig har Geni.com prøvd å rydde opp i falske fedrelinjer. Familieserien du har oppført, eksisterer ikke lenger.

 

Endret av Anton Hagelee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.