Gå til innhold
Arkivverket

Min oldermor


Eivor Lycke
 Del

Recommended Posts

46 minutter siden, Eivor L. skrev:

Anne Marta Normark f 2/12-1849 i Avaldsnes og d 5/6-1936 i Oslo - finnes det mer informasjon ang henne 

 

Du bør endre visningsnavnet "Eivor L" til ditt fulle navn. 

Jfr. forumreglene. 

 

 

For å delta i debattene krever vi at alle opptrer med fullt navn. Det bidrar til å holde diskusjonene seriøse. Her får du vite hvordan du endrer visningsnavnet ditt.

https://www.digitalarkivet.no/content/change-display-name

 

----

 

"Spør Arkivverket" svarer ikke på spørsmål om det man selv kan lete opp i kilder. 

 

Du bør derfor poste spørsmålet på brukerforumet.

Lag da en informativ tematittel, som bør inneholde navn, fødselsdato og fødested. 

 

Det kan være lurt å lese tipstråden. 

 

 

Brukerforumet:

https://forum.arkivverket.no/forum/6-brukernes-eget-forum/

 

 

 

 

Endret av Ann-Mary Engum
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har fått mye og verdifull informasjon ang min familie. Men ut i fra det jeg kan se er min oldemor født i nesten samme område som meg, og jeg vet ingenting om henne og hennes familie. Kanskje et etternavn før hun guftet seg kunne hjulpet meg. Hun het Anne Marta Normark f 2/12-1849 i Avaldsnes og d 5/6-1936 i Oslo - og lurer på om det finnes det mer informasjon ang henne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Eivor Lycke skrev:

Ja, jeg har fått mye og verdifull informasjon ang min familie. Men ut i fra det jeg kan se er min oldemor født i nesten samme område som meg, og jeg vet ingenting om henne og hennes familie. Kanskje et etternavn før hun guftet seg kunne hjulpet meg. Hun het Anne Marta Normark f 2/12-1849 i Avaldsnes og d 5/6-1936 i Oslo - og lurer på om det finnes det mer informasjon ang henne

 

Da er det vel like greit å fortsette i det temaet du allerede har på brukerforumet om denne familien. 

Ikke nødvendig med 2 temaer om samme dame. 

Endret av Ann-Mary Engum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
På 25.1.2020 den 18.48, Eivor Lycke skrev:

Anne Marta Normark f 2/12-1849 i Avaldsnes og d 5/6-1936 i Oslo - finnes det mer informasjon ang henne 

Jeg har sett i kirkeboken fra Avaldsnes at en av mine grandtanter Gina Marie Normark født 2. november 1874 ble døpt sammen med en tvillingbror Carl August. Kan ikke finne mer informasjon om denne gutten, og antar han døde som barn, og lurer på hvor jeg kan søke om mer opplysning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Eivor Lycke skrev:

Jeg har sett i kirkeboken fra Avaldsnes at en av mine grandtanter Gina Marie Normark født 2. november 1874 ble døpt sammen med en tvillingbror Carl August. Kan ikke finne mer informasjon om denne gutten, og antar han døde som barn, og lurer på hvor jeg kan søke om mer opplysning.

 

Fortsett i det første temaet,der all annen info om familien ligger. 

Hbis du ikke finner konfiemasjonen hans bør du kanskje lete etter i Strandebarm etter dødsfallet til Carl født 1874.

 

Fra temaet nedenfor:

Telling 1891.

Han bodde ikke hos familien i 1891.

https://www.digitalarkivet.no/census/person/pf01052915004345

 

 

Det blir bare rot om man har flere temaer om samme sak. 

 

 

Skriv i dette temaet:

 

Endret av Ann-Mary Engum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.