Gå til innhold
Arkivverket

Nils Christenson - fødd i Luster 1845 - utvandra i 1866 - kan ha vore farmar i South Dakota? - lagnaden hans? - ei kjempeutfordring!


Lars E. Øyane
 Del

Recommended Posts

Nils Christenson er ein person som eg har vore på leiting etter i over 35 år!

 

Han var fødd i Luster 26.8.1845 som «uekte» son av Gjertrud Nilsdotter frå Sørheim (Sørum) i Luster (1823-1908) og husmann Christen Christenson på plassen Brunane under Lerum i Luster (1826-1870).

 

Nils var i 1865 tenestedreng på Lerum i Luster: https://www.digitalarkivet.no/census/person/pf01038261001817

 

Nils utvandra til Amerika i 1866, og i passasjerlista over Québec er namnet feilskrive Saium (for Sørum): https://www.digitalarkivet.no/view/194/pe00000000338677

 

Mori hadde to brør, Iver (1820-1900) og Johannes (1827-1908) som utvandra til Amerika, Iver «Iver Sorum» i 1856 til Fillmore Co., MN og Johannes «John Sorum» i 1853 til Olmsted Co., MN.  Elles gifte mori seg sidan med Lars Christenson Ottum.  Dei hadde fleire born i lag, og huslyden utvandra i 1862 til Long Lake, Watonwan Co., MN der Gertrude døydde 24.2.1908.

 

Eg kan ikkje sjå noko til Nils Christenson i Watonwan Co., MN, men etterkomarar etter halvsøskeni hans meiner dei har høyrt gjete at Nils, truleg kjend som Nels Christenson eller Nels Sorum, skal ha butt som farmar i South Dakota.

 

Eg ville setja stor pris på opplysningar om lagnaden til Nils i Amerika og takkar so mykje på førehand for alle gode tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Eg vil i kveld gjerne få henta fram att denne kjempeutfordringi som eg har hatt liggjande i over 35 år, sist nemnd i denne debatten frå januar.

 

Er det i det heile mogeleg å finna ut kvar denne unge mannen frå Luster kan ha vorte av i Amerika?

 

Som nemnt over, døydde mori Gertrude Ottum i Long Lake, Watonwan Co., MN 24.2.1908.  Ein liktale (obituary) etter ho hadde vore kjempespennande å sjå!

 

Elles ser eg ein Nelse Christensen som i 1885 budde i Le Ray township, Blue Earth Co., MN, næraste kommunen på austsida til Watonwan Co., MN: https://www.ancestry.com/imageviewer/collections/1058/images/mnsc_21-0405?treeid=&personid=&hintid=&usePUB=true&_phsrc=Nzx21196&_phstart=successSource&usePUBJs=true&_ga=2.263810572.162984672.1593025236-1442769865.1532627837&pId=4547801&backurl=https%3A%2F%2Fsearch.ancestry.com%2Fcgi-bin%2Fsse.dll%3Findiv%3D1%26dbid%3D1058%26h%3D4547801%26tid%3D%26pid%3D%26usePUB%3Dtrue%26_phsrc%3DNzx21196%26_phstart%3DsuccessSource

Nelse Christensen - 39 Nor

Anna Christensen - 40 Nor

men dei er oppførte med tre born på 8, 6 og 5, alle fødde i Noreg, so kanskje dette likevel ikkje er «vår» mann?

 

FT1900 syner rett nok at berre fire av dei seks borni til mori Gertrude Ottum då var ilive.  Ho hadde fem born med ektemannen Lars Ottum, og av dei var fire ilive i 1900.  Skal me tru utsegni frå FT1900, var med andre ord Nils avliden FØR 1900, men dette vonar eg at liktalen kan seia noko meir om...

 

Eg takkar endå ein gong so mykje for alle gode tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et langskudd dette

 

 

 

Nels Christianson

 in the 1870 United States Federal Census

Name:Nels Christianson 

Age in 1870:25

Birth Year:abt 1845

Birthplace:Norway

Dwelling Number:64

Home in 1870:Greenvale, Dakota, Minnesota

Race:White

Gender:Male

Post Office:Northfield

Occupation:Farm Laborer

 

https://www.familysearch.org/ark:/61903/1:1:MD41-P8J

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Anton for siste innlegget om denne kjempegåta!

 

Eg fryktar at dette namnet kan vera so vanleg at det ikkje vert lett å identifisera mannen utan fleire opplysningar.  MEN, når det er sagt, Nels Christianson som 1870 budde i Dakota Co., MN er so absolutt ein spennande «kandidat» og kan vera vel verd å følgja opp.  Men er det mogeleg å finna han att i andre kjelder?

 

Ein ny kjempetakk for framifrå bistand i freistnadane på å lokalisera Nils Christenon frå Luster!  Eg held fingrer og têr vel krossa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Lars E. Øyane said:

Hjarteleg takk til Anton for siste innlegget om denne kjempegåta!

 

Eg fryktar at dette namnet kan vera so vanleg at det ikkje vert lett å identifisera mannen utan fleire opplysningar.  MEN, når det er sagt, Nels Christianson som 1870 budde i Dakota Co., MN er so absolutt ein spennande «kandidat» og kan vera vel verd å følgja opp.  Men er det mogeleg å finna han att i andre kjelder?

 

Ein ny kjempetakk for framifrå bistand i freistnadane på å lokalisera Nils Christenon frå Luster!  Eg held fingrer og têr vel krossa!

 

 

Dessverre ingen gode kandidater i Minnesota State Census fra 1875.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.