Gå til innhold
Arkivverket

Hjälp med digital fotografering av material tillhörande Statsarkivet i Oslo


Marcus Boman
 Del

Recommended Posts

Statsarkivet i Oslo har som policy att inte kopiera material fick jag lära mig idag.

(Då material fritt kan tas fram till läsesalen det vill säga).

 

Finns det privatpersoner som kan hjälpa till?

Andra släktforskare?

 

Jag är ute efter Moss forhørsretts dom av 18 mars 1899. Okänt målsnummer. Person föremål för utredning: Johan Alfred (ibland kallad Adolf) Andersson Lund Boman (ibland stavat Bomann).

Enligt Statsarkivet har asken där akterna ligger arkivsignum "SAO/A-10163/G/Ge/Gea/L0020".

 

Jag kan givetvis betala för hjälpen men i så fall vill jag först få ett kostnadsförslag.

 

Finns det någon vänlig släktforskare eller arkivanställd som kan hjälpa till?

Skicka i så fall gärna ett personligt meddelande.

Endret av Marcus Boman
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Marcus Boman skrev:

Statsarkivet i Oslo har som policy att inte kopiera material fick jag lära mig idag.

(Då material fritt kan tas fram till läsesalen det vill säga).

 

Finns det privatpersoner som kan hjälpa till?

Andra släktforskare?

 

Jag är ute efter Moss forhørsretts dom av 18 mars 1899. Okänt målsnummer. Person föremål för utredning: Johan Alfred (ibland kallad Adolf) Andersson Lund Boman (ibland stavat Bomann).

Enligt Statsarkivet har asken där akterna ligger arkivsignum "SAO/A-10163/G/Ge/Gea/L0020".

 

Jag kan givetvis betala för hjälpen men i så fall vill jag först få ett kostnadsförslag.

 

Finns det någon vänlig släktforskare eller arkivanställd som kan hjälpa till?

Skicka i så fall gärna ett personligt meddelande.

 

 

Har sammenheng med dette temaet. 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller några tips om hur man kan komma i kontakt med släktforskare som ofta sitter på Riksarkivet i Oslo?

☺️

 

Endret av Marcus Boman
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.