Gå til innhold
Arkivverket

Amsterdam - jødiske kyrkjebøker frå seint 1600-tal?


Lars E. Øyane
 Del

Recommended Posts

14 timer siden, Lars E. Øyane skrev:

Elles har me no vigslene til alle desse søskeni med unntak av den nemnde ARON, samt RACHEL, ESTHER og DAVID, men David vil eg gissa på gifte seg i Carpentras før han fór til Brasil...

 

image.png.ed381f8fe6aa0fa1295a630e666a8c52.png

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.3.2020 den 15.50, Lars E. Øyane skrev:

Sjå forresten på denne vigsli i Amsterdam frå 1648 for Salomon NAHAR og Ester SALOM (venstre side midten).  Er ikkje Ester frå «Antwerp»??  Mannen frå Hamburg?

https://archief.amsterdam/indexen/persons?f={"search_i_datum":{"v":["16000000","16509999"],"d":"1600 - 1650"}}&sa={"person_1":{"search_t_geslachtsnaam":"Salom"}}

 

Elles fann eg òg ei anna vigsle frå 1659 for Abraham Salom og Esther NUNEZ (øvst på høgre side).  Her står då noko om PORTUGAL??

https://archief.amsterdam/indexen/persons?f={"search_i_datum":{"v":["16590000","16599999"],"d":"1659 - 1659"}}&sa={"person_1":{"search_t_geslachtsnaam":"salom"}}&sort={"order_s_voornaam":"asc"}

 

Denne siste har eg forresten sendt til Ineke for å be om omsetjing...

 

Her er svar fra min venn Wim Meijberg vedrørende oversettelse

 

Hello Ivar we had some problems with the links to the website, but we think you want this document for Abraham Salom. https://archief.amsterdam/indexen/deeds/41fe62e7-f0c5-4931-90b1-7f0c2aca4e27?person=961f6b18-f6b7-53f7-e053-b784100aa83b The handwritten text is: Compareerden als vooren Salomon Nabaer van Hamborgh out 22 Jaer, geass. met sijn moeder Lea Nabaer wonende op Vloijburg en Hester Salon van Antwerpen out 20 Jaer, wonende op de binnenamster, geass. met haer moeder Sippora Salon.
 
 
 
The wrong text it should be : Abraham Salon van Livorne Segge Pisa Portugees coopman out 39 jaer geass. met Rachel Salon sijn moeder en Hester Nonnes van Alvas in Portugael out 32 jaer beijde woonende op Vlooienburgh
 
 
I hope you can understand the text, if you have problems with understanding just ask.
 
 
 
 
 
 
 
  •  
Endret av Ivar Moe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.3.2020 den 23.28, Lars E. Øyane skrev:

Hjarteleg takk til Ivar for siste innlegget, fornuftig og godt som alltid!

 

Eg har òg freista sida som du limte inn, men får berre opp eit bilete som ikkje let seg søka i!

 

Eg har oppdaga at det bibelske namnet David i alle fall i eit par tilfelle vart «portugalisert» til DUARTE, men eg ser av denne lista at det òg har vorte til LUIS:

https://www.sephardicgen.com/databases/vazDiasSearchEngine.php?FamilyNameKind=contains&FamilyNameSoundex=&FamilyNameMax=salom&GivenNameKind=exact&GivenNameMax=&AliasFamilyNameKind=contains&AliasFamilyNameSoundex=&AliasFamilyNameMax=evedo&AliasGivenNameSoundex=A536&AliasGivenNameKind=sounds&AliasGivenNameMax=&YearKind=exact&YearMax=&offset=1&pagesize=20

 

Ingen, heller ikkje byarkivet i Amsterdam, har so langt kunna forklara meg kvar desse referansane frå 1659 kjem ifrå, men lista liknar veldig på søskenflokken frå Antwerpen, d.v.s. borni til Moses SALOM alias André de Azevedo og kona Siphora, som døydde i 1659!  Kanskje det kjem frå eit skifte?  Og her finn me då kva namn desse søstrene nytta «utanfor heimen»...

 

Elles ser det ut til at bruken av «alias»-namn avtok jo lenger fram ein kjem i tid...  Dette KAN ha samanhang med at jødane i Amsterdam ikkje hadde dei same problemi med «forfølgjing» som dei hadde opplevd i Portugal!?

 

Ein ny kjempetakk for framifrå bistand med denne huslyden!

 

PS tillegg: Eg har òg observert denne David SALOM i ymse kjelder alt frå 1630-åri.  Eg TRUR òg dette er ein son av Moses, og førebels trur eg det må vera han som var far til «brasilianaren» OG til Rachel SALOM (sjølv om sistnemnde ikkje er nemnd i kyrkjegardsregisteri som tilhøyrande denne huslyden...).

Duarte er vel en portugisisk form av Edvard?

 

DTH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Ivar og Dag for dei siste innleggi i denne spennande debatten!

 

Eg fekk nettopp ei melding frå Ineke om at ho måtte «leggja inn håndkle» med omsyn til den siste omsetjingi, men du Ivar har fått opplysningane frå Wim - kjempebra!

 

Då var det altso «vår» Esther som gifte seg med mannen frå Hamburg, og endå eitt av søskeni er «oppspora».

 

Det med Abraham frå Livorno var jo svært so spennande.  Der veit me at jødane hadde ein «koloni» som i 1710 hjelpte kona sin forfar med å sleppa fri frå slaveriet på Malta!

 

Elles stemmer det sikkert at Duarte vanlegvis er portugisisk for Edward, men desse jødane var skikkeleg oppfinnsame med å endra namni sine...

 

Ein ny kjempetakk for framifrå bistand med oppklaring av denne jøde-ætti!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...

Innlegg #106:

 

Thank you very much Mike for writing in regard to the d'Azevedo family.  If your roots go back to Amsterdam, or Antwerp, I am convinced we should be able to figure out a relationship.  However, I haven't worked on this family for quite a while, and I need some time to get back into the «system»...

 

Maybe Ivar Moe can see a connection?

 

At any rate, it would be helpful if you could provide us with some at least approximate dates?

 

Very sincerely yours,

 

Lars E. Oyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.