Gå til innhold
Arkivverket

Tydehjelp - Theodor Berge død i Kristiania 03.07.1918


Frank Marton Pedersen
 Del

Recommended Posts

Hei!

 

Nr. 51. Theodor Berge døde  3. juli 1918 i Kristiania:

 

SAO, Trefoldighet prestekontor Kirkebøker, F/Fd/L0005: Ministerialbok nr. IV 5, 1912-1929, s. 99
Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/kb10041002180105

 

Capture.thumb.JPG.b56e34fb2868af3fb10964bb411e86b5.JPG

 

Jeg antar at "jsk/fsk" betyr skilt/fraskilt? Theodor Berge var gift med Nilsfrida Margrethe Berge f. Nilsen, men dette ekteparet må ha skilt seg på et eller annet tidspunkt før 1915. I 1915 giftet nemlig Nilsfrida seg på nytt i Bergen.

Endret av Frank Marton Pedersen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"fsk"=fraskilt verkar som ei rimeleg tolking. Dødsfallsprotokollen bekrefter: "Afd var frakilt sin Hustru Nilsfrida."

SAO, Oslo skifterett, G/Ga/Gac/L0009: Dødsfallsprotokoll, 1917-1919, s. 136
Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/sk20090515350967
 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutes ago, Richard Johan Natvig said:

"fsk"=fraskilt verkar som ei rimeleg tolking. Dødsfallsprotokollen bekrefter: "Afd var frakilt sin Hustru Nilsfrida."

SAO, Oslo skifterett, G/Ga/Gac/L0009: Dødsfallsprotokoll, 1917-1919, s. 136
Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/sk20090515350967
 

 

 

Takker! Interessant å se at det står "Ingen barn". Theodor Berge er oppført i kirkebøkene som far til minst tre barn med hustru Nilsfrida. Han hadde en sønn som levde ved dødsfallet i 1918

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Hei!  Vet ikke om du ser dette nå, men viser til artikkelen i Slekt og Data 3/2020.  Takker og bukker! 🙂  Brødrene Olsen er slektninger av meg, så det hadde vært interessant å høre mer fra deg.  Jeg har i alle fall mer om bakgrunnen til disse brødrene.  Beste hilsener Jonny (jonny-m@online.no)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutes ago, Jonny Mydland said:

Hei!  Vet ikke om du ser dette nå, men viser til artikkelen i Slekt og Data 3/2020.  Takker og bukker! 🙂  Brødrene Olsen er slektninger av meg, så det hadde vært interessant å høre mer fra deg.  Jeg har i alle fall mer om bakgrunnen til disse brødrene.  Beste hilsener Jonny (jonny-m@online.no)

 

Heisann!

 

Jeg sender deg en e-post 🙂

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.