Gå til innhold
Arkivverket

Vielse Anders Iversen Hallerskag, Hitra/ Frøya, f 1791 og Marie Johansdatter


Lillian Ørndahl
 Del

Recommended Posts

https://www.digitalarkivet.no/kb20070905610102

Håper noen kan tyde denne siden for meg.

 

Jeg leter etter vielsen deres, håper å finne fødselssted på begge og dato på henne.

Den første datteren Johanne skal være født i 1814.

Min forfader Johan i 1818.

Martha 1824.

Andre søstre kalles Andersdatter Sveen, vet ikke om dette er et stedsnavn, 

Anne Elisabet/ Ane 1827, Ingeborg 1827, Andrea 1830, Oline 1842.

 

All informasjon av interesse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel....

- skal vi lese spørsmålet sånn det står fomulert, vil du gjerne ha avskrift av alt som står på dette oppslaget.  Det får du ikkje.

 

Eg har lest gjennom høgre sida av oppslaget, vigde 1812-1815, og finn ikkje dette paret (eg kan ha oversett noko).

- det sikre er at nokon datoar finn du ikkje her. Ikkje fødselsdato, ikkje vigselsdato heller.

 

Det ser ut som du spør litt på måfå.  "skal være født i 1814".

Det vil kanskje hjelpe om du finn denne dåpen. Der står det kanskje om ho er ekte eller uekte.  Det gjev i så fall eit haldepunkt for vigselsår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Ivar S. Ertesvåg skrev:

vel....

- skal vi lese spørsmålet sånn det står fomulert, vil du gjerne ha avskrift av alt som står på dette oppslaget.  Det får du ikkje.

 

Eg har lest gjennom høgre sida av oppslaget, vigde 1812-1815, og finn ikkje dette paret (eg kan ha oversett noko).

- det sikre er at nokon datoar finn du ikkje her. Ikkje fødselsdato, ikkje vigselsdato heller.

 

Det ser ut som du spør litt på måfå.  "skal være født i 1814".

Det vil kanskje hjelpe om du finn denne dåpen. Der står det kanskje om ho er ekte eller uekte.  Det gjev i så fall eit haldepunkt for vigselsår.

Ja, det ble litt på måfå, for jeg klarte ikke å lese noe her. Da får jeg håpe at jeg kan finne noe et annet sted. takk for forsøket!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.