Gå til innhold
Arkivverket

Bygdebøker fra Flå og Nes


Torbjørn Steen-Karlsen
 Del

Recommended Posts

Jeg har noen av disse, men kan noen gi meg en full oversikt over hvilke bøker som er kommer for disse to stedene, laget av Østro.

 

Og ikke minst hvor man kan få kjøpt dem hen. Jeg har prøvd to ganger på bokhandel i Nesbyen, men de nekter og sende dem, og jeg kan seriøst ikke reise fra Nøtterøy til Nesbyen for og kjøpe bøkene. Det blir for drøyt, så finnes det noen salgssteder som sender. 

 

På forhånd tusen takk. Mvh1 Torbjørn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nes: Bind 1 (2002), Bind 2A (2006), Bind 2B (2007), Bind 5 (2015) er det som ligger på Nasjonalbibliotekets sider. Bind 3 og 4 er da muligens ikke kommet ut ennå?

Flå: Bind I (2003), Bind II (2003), Bind III (2014), Bind IV (2015) 

Dessverre ser det ikke ut som de er tilgjengelige online annet enn i Nasjonalbibliotekets lokaler .

Men du kan jo gå til det lokale biblioteket ditt og få dem til å låne inn en til deg, f.eks det bindet fra 2015. Der står det hvem som er utgiver (kommunen?) og så kan du prøve å komme i kontakt med dem. Kanskje de er mere villige til å sende enn bokhandelen er? Hvis ikke opplaget er utsolgt da. Lykke til!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje ikke så rart at ikke det finnes bokhandel på Nesbyen lenger, den ble lagt ned nylig. - Når dert gjelder Nes; prøv å kontakte Nesbyen kommune, tror de står som bøkenes utgiver. 

  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje kunne det vera ein tanke å ta ein telefon til Steinar Vissebråten på Nesbyen.  Han har kontakt med bygdeboknemndi der oppe!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror Lars E. Øyane's forslag om å kontakte Steinar Vissebråten er et godt forslag! Du vil finne tlf.nr. om du søker på Gule Sider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du finner innholdsfortegnelse over de 6 utkomne bøkene for Nes (nå Nesbyen kommune), Gards- og slektshistorie for Nes i Hallingdal,  på hjemmesiden:

nesbyen.kommune.no.  Søk på Bøker - kommunale utgivelser.  Blir litt langt å ramse opp innholdet i alle 6 nå, men kan nevne Bind 5  Øygardsfjerdingen

(utgitt 2016) (Rukkedalen)  og Bind 6 Bingefjerdingen (2017) (Alt på Vestsida utenom Beia).  Det står at du kan kjøpe bøkene på servicetorget, så det

skader muligens ikke å ta en telefon:  32 06 83 00.  

Når det gjelder bygdebøker for Flå, så står det oppgitt endel bygdebøker for salg på servicekontoret (se hjemmesiden), men ring kommunen:  32 05 36 00 (sentralbord).

 

mvh. Astrid

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk tak i mine i en bokhandel på Kongsberg, men det er noen år siden nå. 

Og der er du vel innimellom?

Tore

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd at kommunen ikke ville sende bøkene!!!

Jeg fikk Bind V via Norli i sin tid.  "Min" bokhandel i Drammen (Brakerøya) fikk den tilsendt via Norli-filialen på Nesbyen.

Det tok noen dager, men boka kom trygt fram.  Er vel et par år siden nå, men du kan jo kontakt nærmeste Norli-filial og spørre om de

kan fixe det?

 

Lykke til,

mvh. Astrid

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.