Gå til innhold
Arkivverket

Jeg liker all innlegg, jeg, så nå slutter jeg med 'likes'!


Olaf Larsen
 Del

Recommended Posts

Nå slutter jeg å markere at jeg liker et innlegg, av flere grunner. For det første er det ikke alltid jeg husker å markere mens jeg leser, eller at jeg ikke husker å følge opp et emne. Jeg ønsker ikke at noen føler seg forbisett fordi at jeg ikke har lagt på en like-markering, mens forrige eller neste innlegg kanskje har fått det.

Så jeg skal komme med en litt bombastisk erklæring: Jeg liker dere alle, og alle deres innlegg! 😀

Det kan jo hende at vi ikke tåler synet av hverandre hvis vi treffes, og jeg er ikke nødvendigvis enig i alt innhold i innleggene. Men, jeg liker at folk driver med slektsgransking, og jeg liker at folk engasjerer seg og deltar i forumene. Er det noe i et innlegg som er feil, blir det kanskje påpekt med en (forhåpentligvis) høflig bemerkning, men det viktigste er at man fortsetter å grave i arkivene, og å lage innlegg. Og det er helt valgfritt om dere vil like dette innlegget, eller ikke! 😁

Jeg fortsetter å slenge på en og annen smiley i tekstene mine, kanskje for å markere at et tullete utsagn er ment litt useriøst, eller som en spøk, eller fordi jeg følte meg glad da jeg skrev det! 😁

  • Liker 3
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter nu og funderer på om jeg skal gi dette indlegget en "like" eller ikke......😂

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg er nok gammaldags.  Dette med «lik» dukka opp for nokre år sidan i «moderne» språk, på same vis som andre seier «cool», sjølv om det ikkje har noko med kjølig å gjera!  «Lik» vert jo òg kjølige etter kort tid...  Og dessutan skriv dei jo «lik» i fleirtal på «engelsk» vis «likes»...!  Eg tykkjer svært lite om at «nokon» driv og endrar slik på språket vårt!  Kanskje har ein eller annan «prommi» finne på dette, og so skal heile saueflokken følgja etter?

 

Når eg får ei melding som eg innhaldsmessig tykkjer om, so seier eg ifrå om dette i svaret mitt, gjerne fleire gongar.  Det må då vera godt nok som «lik»?

 

De får òrsaka meg om eg no vart litt for «politisk», men eg tykkjer at folk burde ha nok vét til å tenkja på eigi hand...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

æ skal ærlig innrømme at æ ikkje veit kor like og flire knappan e henne.de e mulig at æ har troffe ett par ganga uten at æ veit det.

 

men de e vell mæst udugelighet på pc .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mobbeverktøy no 1.

Noen media har kuttet disse av samme grunn 🙂 

 

Ellers ser jeg "like" knappen som en takk for svar. (emoij kan gjerne fjernes)

 

Denne metoen er helt fri for emois https://youtu.be/uNItEZbPJ4M

Endret av Jan Eikeland
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bra å bruke det, hvis en er raskt innom, og ikke har tid til noe mer nett da, for eksempel hvis det kommer besøk, telefonen ringer ell.l. Ellers også av og til, hvis det passer. Men teller aldri hvor mange jeg får selv, kommer det noen så er det bra, hvis ikke så er jeg fornøyd også. Noen bruker det litt, noen litt mer og noen aldri, opp til hver enkelt person det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er kjekt å både gi - og få - likes, men det hører vel mest hjemme i diskusjoner som denne.

 

For meg blir likes aldri noe alternativ til å takke for hjelpen, når man har fått hjelp til noe her på forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.