Gå til innhold
Arkivverket

Når døde Gudrun Emelie Bøhmer?


Vibeke Prestmo Valestrand
 Del

Recommended Posts

Hei.

I forbindelse med arbeidet med å finne min oldefars vei gjennom livet, dukker kvinnen Gudrun Emelie Bøhmer opp. Hun er født på Tyvold på Røros 02.11.1889 som datter av stasjonsmester Johan Hermand Nicolay Bøhmer https://www.digitalarkivet.no/census/person/pf01053088000037

Fra 1930-tallet og utover er hun bosatt i Oslo, og i den forbindelse finner jeg min oldefar som beboer i hennes leilighet. Det er også flere andre som leier rom i hennes leilighet i Munkedamsveien 61 i Oslo (fjerde etasje), men det er kun min oldefar som bor der permanent fra siste del av 1930 tallet til han dør i 1954. Familien sa alltid at oldefar Wold hadde flyttet til Oslo og der bodde han i en bygård med sin husholderske. Jeg vet ikke om det er hold i at hun kun var hans husholderske; hun skal visst ha arvet ham :-) 

Finnes det opplysninger om dødsfall på Gudrun?

Klausultiden for kommunale folketellinger er utløpt, derfor legger jeg ved tellingen for leiligheten i Munkedamsv. 61 for året 1935.

 

 

Kommunal folketelling Oslo Munkedamsveien 61 1 desember 1935 (2).png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Vibeke Prestmo Valestrand skrev:

Hei.

I forbindelse med arbeidet med å finne min oldefars vei gjennom livet, dukker kvinnen Gudrun Emelie Bøhmer opp. Hun er født på Tyvold på Røros 02.11.1889 som datter av stasjonsmester Johan Hermand Nicolay Bøhmer https://www.digitalarkivet.no/census/person/pf01053088000037

Fra 1930-tallet og utover er hun bosatt i Oslo, og i den forbindelse finner jeg min oldefar som beboer i hennes leilighet. Det er også flere andre som leier rom i hennes leilighet i Munkedamsveien 61 i Oslo (fjerde etasje), men det er kun min oldefar som bor der permanent fra siste del av 1930 tallet til han dør i 1954. Familien sa alltid at oldefar Wold hadde flyttet til Oslo og der bodde han i en bygård med sin husholderske. Jeg vet ikke om det er hold i at hun kun var hans husholderske; hun skal visst ha arvet ham 🙂 

Finnes det opplysninger om dødsfall på Gudrun?

Klausultiden for kommunale folketellinger er utløpt, derfor legger jeg ved tellingen for leiligheten i Munkedamsv. 61 for året 1935.

 

 

Kommunal folketelling Oslo Munkedamsveien 61 1 desember 1935 (2).png

 

 

 

Gravnr Navn Gravlund Fødsel Død
 
20.052
Gudrun Bøhmer Vestre gravlund 1889-11-02
 
1979-12-18

https://www.begravdeioslo.no/resultat/name/Gudrun bøhmer/year_of_death_uncertainty/1/sort_by_column/last_name/sort_order/1

Endret av Ann-Mary Engum
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.