Gå til innhold
Arkivverket

Skanning og indeksering av nyare kyrkjebøker frå Sogn og Fjordane - Status?


Torbjørn Igelkjøn
 Del

Recommended Posts

Både eg og andre brukarar har ved fleire høve etterlyst nyare kyrkjebøker frå Hordaland og Sogn og Fjordane, men eg tykkjer at lite har skjedd gjennom åra. Fyrst vart det vel sagt at det var problem med skanneren, og seinare var det sagt at ressursane stort sett var samla i Oslo. Og nyleg var det også stans i indekseringa. Mange av kyrkjebøkene som ligg ute sluttar frå slutten av 1800-talet og fram til litt ut på 1900-talet. Når ein veit at så og seie alt fram til 1930 kan leggjast ut fritt og at vigsler kan leggjast ut like til 1960 hadde det vore nyttig for mange dersom det var mogeleg å få fleire av desse kyrkjebøkene ut på nettet.

 

Her er ei oversikt over kyrkjebøker hos SAB rundt årtusenskiftet:

http://web.archive.org/web/20010628220255/http://digitalarkivet.uib.no/sf1.htm

Mange av dei nyare kyrkjebøkene her er ikkje lagt ut. I dag har SAB sjølvsagt enno fleire kyrkjebøker enn i 2001.

 

Eg lurer på kor lenge det blir før desse kyrkjebøkene finn vegen ut på nettet. Som eksempel leitar eg etter ein barnedåp som skal ha funne stad i Jølster i 1895. Dåpen finst truleg i

Jølster Ålhus sokn A 2 1895-1955

Denne og mange andre kyrkjebøker er framleis ikkje lagt ut.

 

Eg saknar forresten også dødsmeldingar frå Hordaland og Sogn og Fjordane.

Endret av Torbjørn Igelkjøn
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det tek tid. Men eg kan glede deg med at vi har pågåande eit prosjekt med ordning, skanning og publisering av kyrkjebøkene frå Sogn og Fjordane og Hordaland. Det går framover med prestegjeld for prestegjeld, men vi kan ikkje presentere noko tidsskjema for kva som kjem når.

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har drøyd litt med å svare på denne, da jeg ikke har hatt tid til å skaffe meg full oversikt, men jeg kan bekrefte det Anita Riise skriver, om at "ting" foregår. Som du har vært kjent med, har vi hatt en indekserings- og publiseringsstopp på kirkebøker, men det er utsikter til at vi kommer i gang igjen denne våren, så det vil komme nye kirkebøker og dødsfallsprotokoller for den regionen som noen kaller Vestland. Det ligger an til å komme en god del dødsfallsprotokoller før påske.

 

Jølster mini B 2, Ålhus sokn 1895-1955, er allerede skanna, så den venter på indeksering/publisering.

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.3.2020 den 11.30, Kristian Hunskaar (Arkivverket) skrev:

Det ligger an til å komme en god del dødsfallsprotokoller før påske.

 

@Torbjørn Igelkjøn ; det er lagt ut mange dødsfallsprotokoller i løpet av helga: https://www.digitalarkivet.no/newest/?format=scan&st[]=SKDP&c[]=12&c[]=14

 

Man vil se at for protokoller med sluttår 1935 eller senere, er protokollene sperret fra A til Å, selv om første del er eldre enn 1935. Dette er fordi protokollene ikke er indekserte ennå. Protokollene skal indekseres som hjemmearbeid, nå som hele Arkivverket har hjemmekontor. Etter indeksering vil vi kjøre en samlet maskinell oppdatering som fjerner sperrene på alt som er eldre enn 1935.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det heiter seg at ingenting er så gale at det ikkje er godt for noko. Det er iallefall fint dersom situasjonen fører til at det blir fart i publisering og indeksering av kyrkjebøker, dødsfallprotokollar osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Torbjørn Igelkjøn skrev:

Det heiter seg at ingenting er så gale at det ikkje er godt for noko. Det er iallefall fint dersom situasjonen fører til at det blir fart i publisering og indeksering av kyrkjebøker, dødsfallprotokollar osv.

 

Det blir en ketsjup-effekt på dødsfallsprotokoller nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Er det nokon som veit om det er fortgang på kyrkjebøkene for Eid no sidan dei er i sving med ny bygdebok der?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.6.2020 den 21.27, Gunnar Sigdestad skrev:

Er det nokon som veit om det er fortgang på kyrkjebøkene for Eid no sidan dei er i sving med ny bygdebok der?

 

Arkivkatalogen for Eid sokneprestembete har dessverre ikke detaljer om de enkelte kirkebøkene: https://www.arkivportalen.no/search?under=SAB%2FA-82301

 

Utover de publiserte kirkebøkene er det bare registrert ei kirkebok for skanning, og det er klokkerbok 1908-1949 for Eid sokn.

 

På 21.6.2020 den 11.30, Torbjørn Igelkjøn skrev:

Og kva er status for resten av kyrkjebøkene?

 

Jeg håper at publisering av skanna kirkebøker kan gjenopptas utover høsten 2020.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.