Gå til innhold
Arkivverket

ang Anne Marie f 1868, gjerdrum og Karl Johan Eriksen f 1864


magnhild espeland sørlie
 Del

Recommended Posts

Hei!

Leter etter Anne Marie Kristoffersdatter f 1868 i Gjerdrum, gift med Martin Hansen, første gang. Hun gifter seg andre gang 22 november 1899 i Trefoldighetskirken med Karl Johan Eriksen  f 24 juli 1864, døpt 5 februar 1865 i Trefoldighetskirken i Christiania .  Far hans er Erik Haralldsen. Disse får en sønn Osvald Marinius , født 22 juni 1900 i Gjerdrum, døpt i juli  i Heni kirke 1900. I 1910-tellinga er denne sønnen bosatt på Østrid i Kontra i Kråkstad, som fostersønn til  Nils Danielsen, f 1867, svensk.

Jeg finner ikke foreldrene til Osvald Marinius Karlsen i 1900-tellinga. Heller ikke i 1910-tellinga. Osvald, finner jeg heller ikke  konfirmert etter 1910. 

Jeg lurer altså på hvor det blir av denne familien, event. i 1900-tellinga, eller hvor og når de dør?

 mvh Magnhild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, magnhild espeland sørlie skrev:

Anne Marie Kristoffersdatter f 1868 i Gjerdrum,

 

Anne Maria, født 19.06.1868

Akershus fylke, Gjerdrum, Heni i Gjerdrum, Ministerialbok nr. I 8 (1867-1880), Fødte og døpte 1868, Side 13-14
Permanent bilde-ID: kb20060929080073
Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/kb20060929080073
Permanent bildelenke: http://urn.digitalarkivet.no/URN:NBN:no-a1450-kb20060929080073.jpg
 

35 minutter siden, magnhild espeland sørlie skrev:

Hun gifter seg andre gang 22 november 1899 i Trefoldighetskirken med Karl Johan Eriksen  f 24 juli 1864, døpt 5 februar 1865 i Trefoldighetskirken i Christiania

 

De giftet seg 26.11.1899:

Oslo fylke, Trefoldighet i Oslo, Ministerialbok nr. III 4 (1891-1900), Viede 1899, Side 225
Permanent bilde-ID: kb20060901020196
Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/kb20060901020196
Permanent bildelenke: http://urn.digitalarkivet.no/URN:NBN:no-a1450-kb20060901020196.jpg
 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, magnhild espeland sørlie skrev:

Osvald, finner jeg heller ikke  konfirmert etter 1910

Han ble konfirmert i Tranby, Lier i 1914, - men det ser ikke ut for at kirkebøkene med konfirmerte ligger tilgjengelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, Oi, oi! så flinke dere er! Nå får jeg vite mye om familien. Dette blir veldig fint. Må først få sortert alle opplysningene jeg nå har fått, så kommer jeg tilbake og sier mange takk, til dere. Men nå, takk så lenge!  Vennlig hilsen Magnhild

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!  Jeg ser jo at familien har hatt navnet Løken i 1900-tellinga, men at Osvald beholder Eriksen, senere.  Antar at Foreldrene blir boende på Kråkstad, så jeg finner dem kanskje der, i 1910-tellinga dersom de lever.  Nå får jeg se om jeg finner disse døde. Det kan bli spennende å se om jeg finner dem!..

 Jeg sier Takk til dere dersom dere har flere opplysninger! ...... mvh Magnh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Nå har jeg fått mange gode opplysninger av dere,  men ønsker å løfte opp igjen et spørsmål ang. Anne Marie Kristoffersdatter f 1868 og Karl Johan Eriksen f 1864. Disse finner jeg ikke i 1910-tellinga. Har lett etter dem døde i Kråkstad og flyttet, men har ikke funnet noen av dem

 Derimot har jeg funnet døpt et par barn av deres sønn Osvald M Eriksen, i Ski, men ingen av disse er faddere på sine barnebarn. 

Håper dere kan hjelpe meg med dette

 Finnes disse i 1910-tellinga,? 

 Har de flyttet noe sted?

 vennlg hilsen Magnhild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! 

 Mange takk, for opplysningen angående Anne Marie Kristoffersdatter f 19 juni 1867, i Gjerdrum. Dette stemmer med fødselsdatoen, til den som vi leter etter.

Jeg kommer stadig et skritt videre. 

 Nå skal jeg bare finne denne mannen hennes, død, og får  lete etter henne også død , kanskje i Bærum-distriktet. Takk så lenge, for god hjelp! Vennlig hilsen Magnhild

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.