Gå til innhold
Arkivverket

Tidligere kapellaner


Kapellanjegeren
 Del

Recommended Posts

Hei.

Via slektsforskning er jeg ute etter mulige oversikter over utdannelse og forflytning av kapellaner i Norge i perioden 1740-1770.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, og velkommen til forumet. (Nå skal jeg bare pirke litt..)

 

 

Sakset fra veiledningene på forsiden:

Vi er opptatt av at alle skal opptre med fullt navn i debattene. Alias eller kun ett av navnene dine er ikke godt nok. For å endre navnet ditt/visningsnavnet/brukernavnet ditt kan du følge denne framgangsmåten

 

Spørsmålet skal stilles til Arkivverket - se forumet 

Spør Arkivverket

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Kapellanjegeren skrev:

Via slektsforskning er jeg ute etter mulige oversikter over utdannelse og forflytning av kapellaner i Norge i perioden 1740-1770.

 

6 timer siden, Anne-Lise Hansen skrev:

Hei, og velkommen til forumet. (Nå skal jeg bare pirke litt..)

 

Sakset fra veiledningene på forsiden:

Vi er opptatt av at alle skal opptre med fullt navn i debattene. Alias eller kun ett av navnene dine er ikke godt nok. For å endre navnet ditt/visningsnavnet/brukernavnet ditt kan du følge denne framgangsmåten

 

Spørsmålet skal stilles til Arkivverket - se forumet 

Spør Arkivverket

 

Anne-Lise Hansen har rett i at vi har et prinsipp om fullt navn som visningsnavn.

 

Generelle arkivspørsmål passer oftest best i Spør Arkivverket, men det hender at vi som jobber med Digitalarkivet har nødvendig oversikt til å kunne svare. I dette tilfellet finnes det et par muligheter blant publisert skanna arkivmateriale: https://media.digitalarkivet.no/db/browse?archives[]=no-a1450-01000000008167&archives[]=no-a1450-02000000002024&start_year=&end_year=&tags[]=301&text=

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.