Gå til innhold
Arkivverket

Folketelling 1920


Torgeir Wilhelmsen
 Del

Recommended Posts

Hei.

Holder på med å transkribere folketelling 1920. Skulle ikke jeg fått tilgang til det i Debattforumet også?

Uansett, det jeg trenger hjelp til er å tyde dette navnet.Navnetydning.png.647c74bbf2b0b6d977eec4879aa1eac0.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristian Ingebrellen??  Har du evt. sjekket samme plass i folketellingen 1910 og sett om samme person er registrert der?

 

Mvh Tonje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Torgeir Wilhelmsen skrev:

Holder på med å transkribere folketelling 1920. Skulle ikke jeg fått tilgang til det i Debattforumet også?

Uansett, det jeg trenger hjelp til er å tyde dette navnet.

 

Hvis du ikke har fått tilgang til FT1920-forumet ennå, må du ta det opp med din kontaktperson i Arkivverket. Bilder fra FT1920 skal ikke deles i et åpent forum som dette pga. taushetsplikten. I dette tilfellet er det et utsnitt med kun navn og ingen andre opplysninger, så da bedømmer jeg det til at ingen skade er skjedd.

 

18 minutter siden, Tonje Botngård skrev:

Kristian Ingebrellen??  Har du evt. sjekket samme plass i folketellingen 1910 og sett om samme person er registrert der?

 

Det må være Kristian Ingebrethsen. t mangler tverrstrek både i fornavn og etternavn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Kristian Hunskaar (Arkivverket) skrev:

 

Hvis du ikke har fått tilgang til FT1920-forumet ennå, må du ta det opp med din kontaktperson i Arkivverket. Bilder fra FT1920 skal ikke deles i et åpent forum som dette pga. taushetsplikten. I dette tilfellet er det et utsnitt med kun navn og ingen andre opplysninger, så da bedømmer jeg det til at ingen skade er skjedd.

 

 

Det må være Kristian Ingebrethsen. t mangler tverrstrek både i fornavn og etternavn.

Hvor finner jeg FT1920-forumet som er for oss som transkriberer denne? Finner det ikke her inne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Tonje Botngård skrev:

Hvor finner jeg FT1920-forumet som er for oss som transkriberer denne? Finner det ikke her inne. 

 

Det vil være listet opp her (https://forum.arkivverket.no/) under forutsetning av at administratorene for FT1920-arbeidet har gitt deg tilgang. Hvis du har undertegnet taushetserklæring og er i gang med transkripsjonsarbeidet, men likevel ikke har fått tilgang til FT1920-forumet, må du ta det opp med administratorene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.