Gå til innhold
Arkivverket

Fødte i Drøbak 1845


Øystein Lien
 Del

Recommended Posts

2 minutter siden, Frank Marton Pedersen skrev:

Sebilles/Sebyllas dåp 20.12.1781:

 

SAO, Ås prestekontor Kirkebøker, F/Fa/L0002: Ministerialbok nr. I 2, 1778-1813, s. 46-47
Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/kb20061026030201
 

 

 

 

Andersdatter/Abrahamsdatter, tydelig ikke så nøye... Da skriver jeg Andersdatter i notatene mine 🙂 Og Sebylla som fornavn 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Øystein Lien said:

 

Andersdatter/Abrahamsdatter, tydelig ikke så nøye... Da skriver jeg Andersdatter i notatene mine 🙂 Og Sebylla som fornavn 🙂

 

Nja, ville sjekket om Anne Johannesdatter som i FT1801 var gift med Anders Hansen giftet seg på nytt en gang mellom FT1801 og 1804 (ref. ekteskapet mellom Sebille og Abraham). Forklaringen kan muligens være at Sebille ble kalt Abrahamsdatter etter en ny stefar? Men det kan også hende at Abrahamsdatter ved ekteskapet i 1804 bare er en feil som ble "korrigert" i 1812 ved fødselen til sønnen Søren Andreas. Alternativt var Anders Hansen også kjent som Abraham Hansen... (?)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Frank Marton Pedersen skrev:

 

Nja, ville sjekket om Anne Johannesdatter som i FT1801 var gift med Anders Hansen giftet seg på nytt en gang mellom FT1801 og 1804 (ref. ekteskapet mellom Sebille og Abraham). Forklaringen kan muligens være at Sebille ble kalt Abrahamsdatter etter en ny stefar? Men det kan også hende at Abrahamsdatter ved ekteskapet i 1804 bare er en feil som ble "korrigert" i 1812 ved fødselen til sønnen Søren Andreas. Alternativt var Anders Hansen også kjent som Abraham Hansen... (?)

 

Tusen takk for tips, dette skal jeg prøve å verifisere 🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.