Gå til innhold
Arkivverket

Hvordan finne ut mest mulig om min "ukjente" far?


Adele Marie Moe
 Del

Recommended Posts

Hei!

Dette er et litt vanskelig innlegg å skrive, for jeg vet ikke helt hvordan jeg skal forklare meg...

Min far ROY WILLY AASEN ble født i HALDEN? (Jeg er litt usikker på eksakt fødested i Halden)  01.09.1930

Han tok dessverre sitt eget liv og døde den 08.02.2000 i Tistedalen, Halden.

 

Jeg fikk dessverre aldri anledning til å møte min egen pappa.... og jeg sitter enda med 1000 spørsmål og deler av meg som mangler....

I tillegg er jeg oppvokst med vold og overgrep fra de som skulle ha passet på meg så jeg FØLER egentlig jeg mangler både en mamma og en pappa 😞

 

Jeg har 2 (halv) søsken som jeg har litt kontakt med, men heller ikke de kan fortelle meg så mye om vår far så jeg prøver her..

Siden mye er sperret for innsyn må jeg finne måter å lære mer om min far på, men trenger litt hjelp og tips til å komme igang.

 

Hvordan får jeg tak i fødselspapirene (+ eventuelt dåp/konfirmasjon)  på min far?

Han må ha gått på skole og vært i militære, kan jeg finne ut noe her? (og hvordan går jeg frem for å gjøre dette)

 

Min mor holdt altså navnet på min far hemmelig for meg og jeg var visst hemmelig for "alle andre" også, men MANGE må jo ha vist noe..

Mine søsken fikk sjokk da de oppdaget at de hadde enda en søster etter at faren min døde....

DET GJØR VONDT Å FØLE AT MAN ER EN HEMMELIGHET SOM IKKE ER ET VERDIG MENNESKE.....

 

Jeg vil gjerne finne ut HVOR HAN BODDE gjennom livet sitt og det burde vel være mulig?

Han KAN også ha bodd i Asker/Heggedal i den tiden jeg ble født, men hvor finner jeg ut slikt?

 

(Kan jeg lete i skattemeldinger, flyttemeldinger, ligninger osv?)

 

ARBEID... er det noe jeg kan lete etter her?

Min mor sa han IKKE betalte noe barnebidrag, men det er MYE hun sa som ikke var sant... hvordan kan jeg finne ut om han gjorde det?

 

Dødsfall melding, sykehus papirer m.m. bør det også kanskje være mulig å få tak i?

 

Jeg føler et så stort behov for å fylle inn noen av bitene i dette puslespillet, slik at jeg skal føle meg HEL... og da MÅ jeg klare å finne ut mer om min far.

Tror ikke han var et dårlig menneske, men jeg TROR han ble truet til å ikke ha kontakt med meg... da han har hatt noe kontakt med sine andre barn.

 

Håper virkelig det er ok å spørre om litt hjelp og veiledning her, det er ikke så "lett"....

 

Så dette er årets "PÅSKE MYSTERIUM" for meg... 

 

Hilsen Adèle Marie 🙂 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Leif B. Mathiesen skrev:

Du har jo søkt før om dette. Det burte du ha nevnt.

 

Beklager så mye.. det var ikke meningen. 
Noen ganger går holdet mitt litt fort og dette innlegget gjelder spesielt min FAR og muligens hans søsken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dødsannonsen: https://www.nb.no/items/479b7d0e2d011f714b271bbbdaa77b64?page=15&searchText="rOY wILLY aASEN"
Kan dette være hvor han bodde da han døde?: https://www.nb.no/items/8b418f3c5e7f3ed58a1e78ee38220492?page=9&searchText="Roy Willy aASEN"  Halden arbeiderblad 28.09.2000 Jeg antar at det i så tilfellet er dødsboet som selger. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.4.2020 den 16.08, Leif B. Mathiesen skrev:

Har du ingen kontakt med din fetter Bernt Åsen?

Hei, nei dessverre det har jeg ikke... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.