Gå til innhold
Arkivverket

Finne kusine


Svein Bjarne Johansen
 Del

Recommended Posts

Hei, jeg hadde en onkel Bjørn Sverre Johansen. f.5.nov 1933. Han fikk en datter, men vet at det var en pike, og at hun en gang bodde på Lambertseter i Oslo.

Er det mulig å finne ut av hvem hun var/er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ber alle brukarar om å ha både for- og etternamn med i visningsnamnet sitt. Bruksanvisning for korleis endre visningsnamn:

https://www.digitalarkivet.no/content/change-display-name

 

Du kan be om å få vite arvingar registrert av skifteretten ved dødsfallet (dødsfallsprotokoll). For nyare dødsfall ( ca 30 tilbake i tid), så vender du deg til den aktuelle Tingrett. Om det er eldre dødsfall kan du vende deg til Arkivverket:

https://www.arkivverket.no/tjenester/bestill-en-enkeltopplysning

 

Om grava hans framleis fins og du veit kvar, kan du spørre den aktuelle kirkeverge om kven som betaler festeavgift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå fremkommer det ikke av dødsannonsen at avdøde hadde en datter. Signe var mor, Sigmund og Bergljot var søsken. Å finne en eventuell "uoffisiell" datter kan bli noe utfordrende ... Om det er mulig for deg å få adgang til skiftet kan jeg ikke uttale meg om ...

 

DTH

Endret av Dag T. Hoelseth
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takk. Uoffisiell datter er nok riktig. Det var mye hysj-hysj omkring henne. Så ingen eller svært få i familien visste om henne. Det var ikke mye å arve etter onkel Bjørn, han var mye underlagt alkohol dessverre. Takk i alle fall. Å ta utfordringen er noe ambisiøst ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen, jeg så på brukersiden din. Arne Hoelseth er din bestefar, spilte han et instrument? Jeg bor i Sandefjord...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får se om Arkivverket kan besvare spørsmål om adgang til skiftet. Datteren bør jo ha arvet ham, "uoffisiell" eller ikke.

 

Ja, farfar Arne spilte mange instrumenter, var blant annet hornblåser i militæret. Spilte ihvertfall tuba og baryton, men jeg antar han behersket andre blåseinstrumenter også. Han dirigerte noen korps også ... 

 

DTH

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vil jeg bare si at han og jeg spilte sammen på Framnes. Vi hadde mange fine samtaler om musikk og musikere, bl.a. Fra Oslo. Og derav mange felles kjente. Det var morro å snakke med han. Han kjente mange musikere. Og hadde forteller-glede. 🙂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.