Gå til innhold
Arkivverket

Johannes Olson (Urness) og Mrs. Ingeborg «Isabel» Lewis vigde i Wisconsin(?) mellom 1867 og 1869, men kvar i all verdi finn med denne vigsli?


Lars E. Øyane
 Del

Recommended Posts

Dette er ei utfordring som eg har hatt liggjande i mange år som kort vart nemnd i dette emnet: https://forum.arkivverket.no/topic/202497-samuel-larsson-fødd-i-noreg-kring-1834-til-wisconsin-før-1858-kven-kan-han-ha-vore-to-vigsler-ei-skikkeleg-utfordring/?tab=comments#comment-1716251

men som aldri vart særskilt drøfta.

 

Kanskje det let seg gjera finna ut av dette?

 

Johannes Olson, alias John OLSON eller John URNESS, son av husmann Ole Johannesson Kinserdal (Urnes) og kona Martha Nilsdotter f. Kvalen var

fødd i Hafslo 30.6.1831 og

utvandra til Amerika i 1867

 

Han gifte seg mellom 1867 og 1869 med enkja:

 

Ingeborg Andersdotter f. Lingjerde, alias Ingeborg eller Isabel LEWIS, dotter av Anders Einerson Lingjerde og kona Britha Eriksdotter og

fødd i Luster 21.11.1837 og

utvandra til Amerika i 1851

 

Eg har ei kjensle av at eg har leitt etter denne vigsli «høgt og lågt» i årevis, men heilt utan resultat!  No vonar eg kanskje nokon kan hjelpa meg med denne leitingi?

 

Eldste barnet deira var sonen Erik Martinus «Martin Olson» som var fødd i Vernon Co., WI 3.3.1869 og døypt same stad 24.10.1869, uvanleg lang tid etter fødsli...

 

Kvar og kva tid stod dette bryllaupet?

 

Eg takkar so mykje på førehand for alle gode tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...

Hei Lars, Unnskyld min Norweigian, jeg bruker Google Translate. Min oldefar var John (Johannes) Olson Urness. Jeg finner ikke moren eller faren hans på Ancestry.com, men innlegget ditt her antyder at faren hans var Johannesson Kinserdal Urness og moren var Martha Nilsdotter. Har du tilfeldigvis ytterligere informasjon om Johannesson eller Martha? Takk skal du ha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innlegg (contribution) #5:

 

Thank you very much, Keaton, for writing to me about this challenging family!

 

It is indeed very strange that we cannot locate the marriage record for Johannes and Ingeborg.  I don't suppose they had a «common-law» marriage in those days, although we can never know for sure...!

 

I have a lot of information about the ancetsry of these families, as long as they lived within Luster County, and I cannot possibly track down all the lines in a message like this, particularly since most of it has already been published.  However the Urnes farm will be part of vol. # XII to vbe published later this year, and let me reproduce the manuscript I have for Johannes' parents (in Norwegian):

 

~~~~~~~~~~~~~~

 

Ole Johannesson Grøtte, opphavleg frå Åsen, vart døypt 21.5.1804 og gifte seg første gongen 29.5.1831 med Martha Nilsdotter frå Kvalen under Urnes.  Ho vart døypt 10.6.1804, men d. som husmannskone i Åsen 17.2.1838.  Ole gifte seg so 5.1.1846 att med Anna Olsdotter, enkja etter den føregåande husmannen her i Botnen 2.  Ole og Marthga var plassfolk under Åsen, men han og Anna flytte i 1846 til Botnen i Kinserdalen og budde her til 1861.

Ole Johannesson og kona Anna flytte i 1861 til Målselv der me finn dei att som plassfolk under på Furulund under garden Grøtte.  Ole miste livet i ein storm utanfor Gamvik, Tana 27.9.1869, og Anna flytte som enkje med sonen Jens til Foslid i Målselv, men levde siste åri hjå dotteri Synneva på Flatmo i Målselv der ho d. 28.1.1897.

Ole fekk i alt sju born, tre frå første ekteskapet og fire frå det andre, men andre kona Anna hadde òg ei dotter, medan ho var enkje:

 

~~~~~~~~~~~~~~

 

And here are the grandparents:

 

~~~~~~~~~~~~~~

 

Johannes Clausson Aasen, frå Kinsedalen, vart døypt 17.11.1776 og d. som kårmann i Åsen 17.6.1828.  Han gifte seg 28.6.1802 med Synneva Jensdotter, stedotter av Søren Johnson og herifrå garden.  Ho vart døypt 1.9.1776 og d. som kårkone i Åsen 20.11.1845.  Johannes og Synneva tok over som gardbrukarar i Åsen frå kring 1805.  Dei slutta med garden alt i 1822 og tok kår, men vart buande i Åsen levetidi ut.  Johannes og Synneva fekk åtte born i lag:

 

~~~~~~~~~~~~~~

 

Nils Hansson Qualen, frå Lunden under Rønnei i Luster, vart døypt i Luster 17.9.1775 og d. som kårmann på Kvalen 12.7.1866.  Han gifte seg første gongen i Hafslo 23.4.1804 med Guri Thomasdotter frå Bakken 1 i Kinserdalen under Urnes.  Ho vart døypt 11.11.1781, men d. som husmannskone på Kvalen 22.9.1823.  Nils gifte seg so att 29.11.1824 med Anna Sjursdotter frå Grov.  Ho vart døypt 16.9.1792 og d. som kårkone frå Kvalen, då busett i Kroken, 25.12.1875.  Nils og Guri budde først på Urnes, men var frå kring 1810 husmannsfolk i Kvalen.  Nils fekk i alt elleve born, seks frå første ekteskapet og fem frå det andre:

 

~~~~~~~~~~~~~~

 

This should at least give you a start...

 

Thanks again for writing and thanks a million in advance for any information you can find in regard to that missing marriage!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thank you Lars! This is all very helpful information.

 

I've reached out to a few family members who may have some information on the marriage—I will be sure to let you know if I hear anything from them.

 

You mentioned the Urnes farm will be published in a volume later this year—do you happen to have a link to the previous volumes? I would love to read those, if they are something I can access.

 

Thank you again,

 

Keaton

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.