Gå til innhold
Arkivverket

Gravsteder i Norge


Asbjørn Ramsøy
 Del

Recommended Posts

Eg prøver å finne dødsfall etter kyrkjebøkene, ca. 1930,

men kjem berre til MyHeritage når eg søkjer på ovannemnde 

tittel i Google. Er ikkje desse gravminna opne lenger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange nyare graver finn ein på http://www.disnorge.no/gravminner. Avhengig av kvar i landet ein er finst det også mange stader gravregister lagt ut i kyrkja sin regi.

Endret av Torbjørn Igelkjøn
Lenka inneheldt eit punktum for mykje.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk til Grethe, Sven, Torbjørn og Pål for god hjelp!

Korleis er perioden der kyrkjebøkene sluttar, fram til 

1951 evt. dekka? Takkar på førehand.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

www.nb.no kan du søke i alt publisert materiale i Norge. Alt er riktignok ikke tilgjengelig for lesing digitalt. Jeg har hatt mye hell med å søke etter "Navn" på person, evt nær familie, for å få opp dødsannonser (søk i aviser, avgrens med årstall).

Endret av Karianne Fog Heen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk igjen til Karianne og Lars. For å avgrense søket når ein får mange treff, skal då alt skrivast inne i hermeteikn?

Det kan gjelde t.d. ein dødsannonse, eller ein historisk artikkel om Ole Olsen som levde på 1700-talet i Helgeland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange filtere på venstresiden. Søk på "Ole Olsen" i hermetegn (da søkes det etter "Ole Olsen" skrevet akkurat slik, du vil ikke få Ole Markus Olsen eller Ole Olesen, osv.).

På venstresiden kan du avgrense søket med årstall, fylke og avis, som gjør at du kan utelukke folk med samme navn som levde lenge før eller etter, eller på en annen kant av landet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nærheitssøk: Søk på "Ole Olsen"~1 vil også fange opp f. eks. Ole Markus Olsen. "døde dag"~3 vil gje treff på f. eks. døde fra oss i dag.Talet etter ~ fortel kor mange ord/teikn som maksimalt kan vere mellom orda i søkjefrasen og likevel gje treff.

Endret av Torbjørn Igelkjøn
  • Liker 1
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørst om nærheitssøk fungerer med meir enn ei klamme om gongen. Men du kan ha fleire ord innanfor klammene.

 

Eksempel: https://www.nb.no/search?q="Ole døde fra dag"~5&mediatype=aviser

 

Redigert: Lenka vart visst ikkje klikkbar, sjå neste innlegg.

Endret av Torbjørn Igelkjøn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det nokon her som forstår logikken med at dei fleste digitale avisene er sperra for innsyn, og at ein må vere på biblioteket for å lese?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med at folk må vera på Nasjonalbiblioteket for å lese, forstår eg ikkje, det må vere for at det er altfor bra, at folk i distrikta kan få lese det som står? Folk i Oslo kan vel ofte gå innom der. Er det eg tenker om det. Og tungvindt at folk må innom andre bibliotek også, det bør ikkje vera slik i år 2020. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det heiter seg at ikkje noko er så gale at det ikkje er godt for eitkvart. Koronaen var visst det som skulle til for at dei av oss som sjeldan eller aldri er i Oslo skulle få tilgang.

https://www.nb.no/utvidet-tilgang/

 

Kanskje kan denne ordninga gjerast permanent?

Endret av Torbjørn Igelkjøn
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har benyttet meg av utvidet tilgang og det er veldig flott. Det som vanligvis er sperret for digital tilgang mistenker jeg som oftest er på grunn av rettigheter eller personvern.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok avishusene og forlagene sine rettigheter som er hovedårsak til begrensningene her.

Så spørsmålet er vel egentlig om NB får nok midler til kjøpe fri tilgang for oss alle - det er vel litt utopisk? 

 

Vh Jarleif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo etter kvart ganske mykje som er gjort tilgjengeleg også.

https://www.nb.no/hjelp-og-informasjon/rettigheter/

 

Og så er det også heilt rett at personvernomsyn i enkelte tilfelle er årsaka til at materiale ikkje er fritt tilgjengeleg, dette gjeld iallefall Norsk Lysingsblad. Kanskje kan også bedriftshemmelegheiter, forsvar og sikkerheitspolitikk osv. vere lagt vekt på i enkelte tilfelle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk til alle som har bidratt. Vonar det blir lettare å få innsyn i publikasjonane etterkvart

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.