Gå til innhold
Arkivverket

Manntal over ungt mannskap på Øvre Romerike


Frode Myrheim
 Del

Recommended Posts

Søk etter arkivenheter i Digitalarkivet som omfatter militærruller for Eidsvoll, og hvis ytterår omfatter 1718, gir fem treff: https://media.digitalarkivet.no/db/browse?municipalities[]=0237&start_year=1718&end_year=1718&tags[]=69&text=

 

Ingen av disse treffene stemmer med bildene, så høyst sannsynlig finnes denne militærrullen ikke i Digitalarkivet.

 

Jeg har ingen forutsetninger for å kunne identifisere militærrullen på grunnlag av bildene. Kildereferansen er derfor ukjent for meg. Hvor har du bildene fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Frode Myrheim skrev:

 

OK, men når det ikke er oppgitt kildereferanser, er det heller ikke mulig for meg å identifisere kilden. Jeg ser at det er @Kari Thingvold som har fotografert kilden, så vi kan driste oss til å spørre henne om hva som er kildereferanse i dette tilfellet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Frode Myrheim skrev:

 

Flott, da er spørsmålet om kildereferanse avklart, og vi har fra før slått fast at kilden ikke finnes i Digitalarkivet.

 

Det siste kan enkelt kontrolleres ved å søke opp arkivet Stattholderembetet 1572-1771 i Digitalarkivet slik: https://media.digitalarkivet.no/db/browse?archives[]=no-a1450-01000000006840

 

Søket gir 165 treff, og ved å bla til side 4 av trefflista, ser man at det kun er enheten L0054/0003 som er digitalisert fra serien D X Forskjellige pakkesaker. (Den etterspurte militærrullen er enhet L0055/0002 i denne serien.)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.