Gå til innhold
Arkivverket

To ekteskapsinngåelser


Wenche Iversen
 Del

Recommended Posts

Ingeborg Elisabeth Paulsdatter Dreyer  ,   f. 2.11.1864  i Stavanger var i første ekteskap gift med Knud Olaus Malm, f.25.8. 1852, hun gifter seg på nytt med  Wilhelm Bøe, lege i Stavanger, kilde:Stavanger byfogd register  over gifte  1832-1950, s.4.. XVI  36. Hvordan finner jeg datoen ?Knud Malm inngår nytt ekteskap,trolig borgerlig med ,Julie Meyer, f.31.12,1874, mest sannsynlig i Larvik etter 1900, første barn i det nye ekteskapet er født i Larvik i 1906.Takknemlig for hjelp.

Wenche Iversen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Wenche Iversen skrev:

Knud Malm inngår nytt ekteskap,trolig borgerlig med ,Julie Meyer, f.31.12,1874, mest sannsynlig i Larvik etter 1900, første barn i det nye ekteskapet er født i Larvik i 1906.Takknemlig for hjelp.

 

Iflg. denne - Studenterne fra 1871 : biografiske oplysninger samlet i anledning av deres 50 aarsjubilæum, side 74 https://www.nb.no/items/d39e2b4aabf48ab9a214c7e77be4cdab?page=103&searchText="julie meyer"

 

så var vielsesdatoen 24. august 1905.

Endret av Egil Johannessen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk rask "hjelp,studentbiografier er tydeligvis gode hjelpemidler, hvis man har kunnskap om dem., nå drister jeg meg til et siste spørsmål--jeg har tidligere her i forumet fått  oppgitt at Elisabeth dør i 1912--så langt har jeg ikke funnet henne.- W.I

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Wenche Iversen skrev:

-jeg har tidligere her i forumet fått  oppgitt at Elisabeth dør i 1912--så langt har jeg ikke funnet henne.- W.I

 

Legger inn tråden din fra tidligere:

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved Wilhelm Bøe's 2. ekteskap i 1913 så står det i kolonne 13; (hvis jeg tyder rett) - "Brdgs tidligere egtesk opløst ved justitsdept.s bevilling av 31/3 13" - altså ingenting om at tidligere ektefelle var død.

 

Nr. 5 - Rogaland fylke, St. Petri i St. Petri, Ministerialbok nr. A 18 (1893-1928), Viede 1913, Side 29, Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/kb20060519050026

Endret av Egil Johannessen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingeborg Dreyer f.23.11.1884, var først gift med Knut Olaus Malm, gifter seg på nytt i 1898 med lege  Wilhelm Bøe  i  50-års jubileumsskriftet  for  studentene i 1888 ( 1938) står det at hans første kone --Ingeborg døde i 1912- så langt har jeg ikke funnet henne i kirkebøkene.Wilhelm Bøe inngår nytt ekteskap 12.04.1913. I protokollen står det tilføyd.. "Brudgommens tidligere ekteskap oppløst vedJustisdept.s bevilling av 31.03.1913.Tyder dette på at hun ikke er død  i 1912 likevel ?

Mvh.

Wenche Iversen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.