Gå til innhold
Arkivverket

Hvor ble det av John Kristian Johansen/Lindegård, f. 1874 i Meløy


sveiniversen
 Del

Recommended Posts

Jeg har lett etter John Kristian, og har klart å følge han til folketellingen i 1891, men etter det er han sporløst borte for meg. Dette er hv jeg finner om han ved søk i DA:

 

https://www.digitalarkivet.no/search/persons/advanced?from=&to=&m[]=1837&firstname=john+&lastname=johansen&gender[]=m&birth_year_from=1873&birth_year_to=1874&birth_date=&birth_place=&domicile=&position=&event_year_from=&event_year_to=&event_date=&related_first_name=&related_last_name=&related_birth_year=&sort=rel

 

Kan noen andre som er flinkere til dette enn meg, se om han kan spores opp?

 

Svein

Endret av sveiniversen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I et utdrag av skiftet etter morbroren Gabriel Jonsen i 1917 står det at Jon Lindegård (og broren Martin) er "til sjøs". Men det behøver jo ikke være helt korrekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert. Tusen takk så langt.

Jeg ser at han oppgir sin bror Martin som sin nærmeste slektning i følge ww1 draft og at han i skiftet oppgis å være til sjøs sammen med Martin. De to tingene henger godt sammen for meg.

Tror dere at vi klarer å finne ut når han gikk i land/emigrerte til Amerika?

Han har også ei søster Olea som dro over og som jeg fant død i Canada. En annen søster (Johanna) har jeg ikke klart å finne ennå, så det er mye å jobbe med her fortsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Petition i post #3 tilsier at John ankom Washington i 1900.

 

Det ser ut til at John Lindegard på 1920-tallet var mannskap om bord på fartøy som gikk i trafikk mellom Washington og British Columbia (listen er nok ikke komplett):

 

image.thumb.png.f9dac595320ed5b4e15e8bb1cd069ba9.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse takk til dere alle igjen - Ny dag, nye muligheter.

Jeg ser at han i 1908 oppgir å ikke ha noen kone. Er det mulig for noen av dere å finne ut om det i ettrtid har kommet til noen etterkommere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveiniversen changed the title to Hvor ble det av John Kristian Johansen/Lindegård, f. 1874 i Meløy
15 timer siden, Leif Johannessen skrev:

I et utdrag av skiftet etter morbroren Gabriel Jonsen i 1917 står det at Jon Lindegård (og broren Martin) er "til sjøs". Men det behøver jo ikke være helt korrekt.

Finnes dette skiftet på nett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.