Gå til innhold
Arkivverket

Anna Rotnæs, f. Førde 1860 - lærar ved Nordre Bergenhus Amtsjenteskole i Kroken i Hafslo kring 1900 - fleire opplysningar?


Lars E. Øyane
 Del

Recommended Posts

Eg freistar samla lite vetta opplysningar om styrarar og personale som var knytt til Nordre Bergenhus Amtsjenteskole i Munthehuset i Kroken i Hafslo 1897-1957, sidan kjend som husmorskulen i Kroken, og eg held fram med denne jenta:

 

Anna Rotnæs, fødd i Førde 1860, kom før 1900 som lærar til Nordre Bergenhus Amtsjenteskole i Kroken i Hafslo, men flytte bort før 1910.  Jenta er elles heilt ukjend.

 

Er det nokon som kan hjelpa meg med fleire opplysningar om denne jenta, opphav og lagnad?

 

Eg takkar so mykje på førehand for alle gode tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Frank Marton for fleire interessante innlegg om Anna Rotenes og livet hennar!

 

Eg kan leggja til at huslyden såg slik ut i 1865:

https://www.digitalarkivet.no/census/person/pf01038267003798

 

Elles er det fint lite me veit om Anna, so eg vonar at kanskje fleire opplysningar kan dukka opp.  Kan bygdeboki for Førde vera til hjelp?  Eller finst det kanskje biografiar for Anna einkvan stad?

 

Førebels ser manuskriptet mitt slik ut:

 

~~~~~~~~~~~~~~~ NB: Etter nye spennande innlegg er dette manuskriptet no erstatta av eit nytt i innlegg #10 under!

 

Ein ny kjempetakk for framifrå bistand i freistnadane på å komplettera denne biografien!

Endret av Lars E. Øyane
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Tore og Kristian for nye interessante innlegg som har skaffa fram det meste av det eg ønskte meg om bakgrunnen til Anna samt om utdanningi hennar!

 

Her følgjer eit oppdatert manuskript som erstattar manuskriptet frå innlegg #5 over:

 

~~~~~~~~~~~~~~

 

Anna Birgitte Bendiksdotter Rotenes, opphavleg frå Rotenes i Førde, var dotter av gardbrukar Bendik Jacobson på Rotenes og kona Anna Madsie Andersdotter frå Stubhaug og f. i Førde 28.5.1860.

Anna Rotenes tok i 1889 lærareksamen på industriskulen i Christiania og budde deretter ei tid hjå ei søster på Giljarhus i Vik, men vart so tilsett som industrilærar ved amtsskulen, medan denne var på Svanøy.

Men i 1897 flytte Anna Rotenes som industrilærar med skulen i Kroken, og her arbeidde ho truleg i fleire år

 

##### (detaljar om stillingi hennar?)

 

Før 1910 flytte Anna Rotenes til Øvre Eiker der ho var handarbeidslærar på amtsskulen på Skotselv. 

 

##### (nemnd der 1910 – seinare lagnad?? - dødsfallet hennar?)

 

~~~~~~~~~~~~~~

 

Det einaste som no står att her, er lagnaden hennar Anna etter ho forlet skulen i Kroken...!?  Men er det mogeleg å fnna ut av?

 

Ein ny kjempetakk for framifrå bistand med denne jenta og biografien hennar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Innlegg #11:

 

Eg ønskjer i kveld å gjera ein siste freistnad på å komplettera biografien om Anna Birgitte Rotenes.  Om stillingi hennar ved husmorskulen i Hafslo er det vel ikkje so lett å finna ut noko meir, men kvar vart det av ho etter 1910?

 

Ein ny kjempetakk for framifrå bistand i freistnadane på å komplettera denne biografien!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innlegg #13:

 

Hjerteleg takk til Lars W. for siste innlegget!

 

Då har me lagnaden til Anna «på plass», og det er kjempebra.  Men diverre er det tydeleg ikkje so lett å finna ut stort meir om livet hennar, kvar ho budde etc., men kven veit?  Det er ofte berre heilt utruleg kva som kan dukka opp av opplysningar...!

 

Ein ny kjempetakk for framifrå bistand i freistnadane på å komplettera denne biografien!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.