Gå til innhold
Arkivverket

Lokale kirke- og menighetsarkiv


Steinar Larsen
 Del

Recommended Posts

Har statsarkivet i Kongsberg mottatt arkivmateriale etter Skien menighetspleie, evt. søsterforening? Det er en mulighet for at det kan ha blitt avlevert sammen med dokumenter fra Skien sogneprestembede (kirkebøker, klokkerbøker).

 

Med hilsen

Steinar Larsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Steinar Larsen skrev:

Har statsarkivet i Kongsberg mottatt arkivmateriale etter Skien menighetspleie, evt. søsterforening? Det er en mulighet for at det kan ha blitt avlevert sammen med dokumenter fra Skien sogneprestembede (kirkebøker, klokkerbøker).

 

Med hilsen

Steinar Larsen


Ved Telemark museum er det bevart arkiv etter Skien menighetspleie (søsterforeningen). Katalog over arkivet finner du her: https://www.arkivportalen.no/entity/nb-TEMU_arkiv000000000733 
 

Vil anbefale deg til å bruke www.arkivportalen.no for søk etter arkivmateriale. 

 

Kontaktinfo til Telemark museum: https://www.telemarkmuseum.no 

 

Mvh

Terje Nomeland

Arkivverket 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Steinar Larsen skrev:

Har statsarkivet i Kongsberg mottatt arkivmateriale etter Skien menighetspleie, evt. søsterforening? Det er en mulighet for at det kan ha blitt avlevert sammen med dokumenter fra Skien sogneprestembede (kirkebøker, klokkerbøker).

 

Med hilsen

Steinar Larsen


Ved Telemark museum er det bevart arkiv etter Skien menighetspleie/søsterforeningen. Katalog over arkivet finner du her: https://www.arkivportalen.no/entity/nb-TEMU_arkiv000000000733

 

Vil anbefale deg å bruke Arkivportalen til å søke etter arkivmateriale. 
 

Mvh

Terje Nomeland

Arkivverket 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, jeg er fullstendig klar over Arkivportalen, jeg har funnet materiale fra Skien menighetspleie der. Jeg har også vært i kontakt med Telemark Museum og fått mer detaljerte opplysninger om materialet. Saken er den at dette bare er en liten del av Menighetspleiens arkiv. Tanken er så at kanskje noen protokoller fra Skien menighetspleie kan være havnet på statsarkivet i Kongsberg uten å være registrert i Arkivportalen. Er det slik at absolutt alt materiale mottatt i Arkivverket er registrert og tilgjengelig i Arkivportalen?

 

Mvh

Steinar Larsen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Steinar Larsen skrev:

Takk, jeg er fullstendig klar over Arkivportalen, jeg har funnet materiale fra Skien menighetspleie der. Jeg har også vært i kontakt med Telemark Museum og fått mer detaljerte opplysninger om materialet. Saken er den at dette bare er en liten del av Menighetspleiens arkiv. Tanken er så at kanskje noen protokoller fra Skien menighetspleie kan være havnet på statsarkivet i Kongsberg uten å være registrert i Arkivportalen. Er det slik at absolutt alt materiale mottatt i Arkivverket er registrert og tilgjengelig i Arkivportalen?

 

Mvh

Steinar Larsen 

 

Ser at det finnes en protokoll fra menighetspleien i Skien sokneprestarkiv: https://www.arkivportalen.no/entity/no-a1450-04000000242191?ins=SAKO

 

Statsarkivet i Kongsberg har registrert alt avlevert materiale fra sokneprestembetene i Arkivportalen. Det aller meste av Arkivverkets arkivmateriale er registrert og tilgjengelig i Arkivportalen, men det finnes enkelte unntak.

 

Mvh

Terje Nomeland

Arkivverket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.