Gå til innhold
Arkivverket

Oline Johannessdatter Olsen f.19.02.1855 i Romedal


BeateTollefsen
 Del

Recommended Posts

Hei

Jeg vil først begynne med å takke for hjelpen jeg fikk sist gang, hvor jeg fikk svar på det jeg lenge hadde lett etter ifbm min bestefars Bjarne Normann Tønt f.27.05.15 i Mellemgaten 5 i Oslo sin familie. 
Jeg lurer nå på om noen kan hjelpe meg med når hans mormor Oline Johannessdatter Olsen f.19.02.1855 I Romedal døde. Han bodde sammen med henne og sin mor i Mellemgaten 5 . Og han bodde kun med henne i en kort periode før han måtte på barnehjem.Hans far Jørgen Olsen Tønt f26.08.1889 i Hobøl , har jeg nå fått vite at døde i 1937 ,  min bestefar ble fortalt av sin mormor at far var død og døde før moren som døde 26.9.1929... 

 

Oline var aldri gift, men hun fikk flere barn med ulike menn, men av en eller annen grunn så finner jeg henne med ulike etternavn, som Johansen og til slutt Olsen mens hun bodde i Mellemgaten 5 i 1923. 
 

Er det noen som kan hjelpe meg med når hun døde og hvor hun døde, så hadde jeg blitt glad!!

 

På forhånd takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger bare inn kilder til noen av opplysningene dine. 🙂

 

Søkeresultat fra kommunal folketelling i Kristiania 1.12.1923

Navn Født Fødested Kj Famst Sivst Erverv Arb.giv Bosted Leil. Menighet Fil  
Kari Thomt 24.12.1892 Stange k   s P Pakker   ¨Mellem gate 5 10 Johannes bunke247u
Bjarne Thomt 27.05.1915 Kristiania m Barn       ¨Mellem gate 5 10 Johannes bunke247u
Oline Olsen 19.02.1855 Romedal k Bestemor !!     ¨Mellem gate 5 10 Johannes

bunke247u

 

Dødsfallprotokoll for Kari Olsen Tømt:

https://media.digitalarkivet.no/view/27315/119

(Nr. 1203)

 

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Du vet ikke hvordan jeg kan finne ut når Oline døde og hvor ? 
Min bestefar bodde med oline i Mellemgaten 5 en kort stund før han flyttet på barnehjem, og Oline døde da etter moren kari Olsen Tømt døde. 
 

Uansett takk for tidligere informasjon du sendte meg.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får sjekke ut denne, nr. 9 - Oslo fylke, Sagene i Oslo, Ministerialbok nr. 17 (1928-1940), Døde og begravede 1933, Side 58, Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/kb10111703030063

 

Hun står oppgitt som enke og pensjonist. Født 19.2.1855, fødested Romedal. Bopel var Bjølsengt. 22. Død 30.1.1933 og begravet 3.2. s.å. Dødsårsak; "paralysis cordis" = hjertelammelse/opphør av hjertefunksjon.

 

DFP (dødsfallsprotokoll) nr. 135 - Oslo fylke, Oslo skifterett, Dødsfallsprotokoll nr. B 17 (1931-1933), Dødsfallsprotokollside, Side 244, Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/sk20090514330510

Endret av Egil Johannessen
  • Liker 2
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.