Gå til innhold
Arkivverket

Hjelp til tyding av løkkeskrift


Cathrine Bakken
 Del

Recommended Posts

https://media.digitalarkivet.no/view/2352/24

 
På side 250 - nr 327

 

 

Hei,

 

Jeg hadde blitt glad om jeg fikk hjelp til å tyde informasjon om barnefar til Klara Amalie. Leser at han heter Magnus og bor i Narvik, men hva med etternavn? I digitalarkivet ligger han inne med yrke maskinist, noe jeg heller ikke klarer å lese her.

 

På forhånd takk for hjelpen.

 

Hilsen Cathrine

 

Endret av Cathrine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nr. 327 her heter Klaus Henry. Blant kvinnene er det ikke noe nr. 327.

 

Ellers er vi alle opptatt av at alle som bruker forumet, skal registrere seg med fullt navn.

 

Da du registrerte deg, godtok du samtidig å bruke fullt navn som visningsnavn! Dette bør du følge...

 

Bruksanvisning for hvordan endre visningsnavn:

 

https://www.digitalarkivet.no/content/change-display-name

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager. Jeg er helt fersk på dette og forstod ikke at det var viktig. Har endret visningsnavn.

 

Ser nå at jeg oppga feil sidehenvisning. Navnet står på side 265 nr 2 av jentene. 
78FC636E-A585-4BD8-9B43-872D9F053F0F.thumb.jpeg.c099b1fd87df24326cb36446cf08f2fc.jpeg78FC636E-A585-4BD8-9B43-872D9F053F0F.thumb.jpeg.c099b1fd87df24326cb36446cf08f2fc.jpeg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter litt med å finne en Magnus Trulsen født i 1878, men f.dato kan kanskje være feil angitt. Kan du også hjelpe meg

å tyde kommentarfeltet til høyre - samt hva er det skrevet etter etternavnet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klar over at jeg her nok intervenérer i en dialog mellom deg og Else B. – men en lenke hadde gjort susen 🙂 Er det den samme som ovenfor?

 

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Cathrine Bakken skrev:

Takk😊 Ja, det er samme lenke/tekst. Alt av info om kan bidra til å finne riktig Magnus er av interesse.

 

 

Det er vel ikke samme lenke . . .  din første gikk til hankjønn, den andre var en billedfil som ikke er til særlig nytte hvis man vil bla, forstørre, etc.

Klarer i hvert fall ikke å se noe fornuftig ut fra sistnevnte. Kan du lenke til selve siden?

 

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, fant ut at du jo hadde skrevet i et tidligere innlegg at aktuell dåp var på etterfølgende side. Har sett på den, og må kaste inn håndkle. Kolonnen omhandler hjemmedåp eller ei, og kan bare gjette meg til at det står noe i retning av: Hjemmedøbt af J[orde] moder [navn]  Vidner: [navn] ...

 

Kan dessverre ikke være mer behjelpelig .:-(

 

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk uansett for at dere tar dere tid. Da legger jeg til grunn at han heter Trulsen og at det ikke er mye annet å få ut av dokumentet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo kanskje. Foreldrenes adresse er overstøket og  ny adresse er Narvik.

Endret av Leif B. Mathiesen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.