Gå til innhold
Arkivverket

Fredrikshalds borgerbevepning.


Anne Marie Thoreløkken
 Del

Recommended Posts

Hei!

Jeg har kontaktet Digitalarkivet med følgende spørsmål pr. brev.  "


Jeg har i mange år vært på leting etter fødsel for min tipp-tipp oldefar Halvor Rasmusen Hofgaard.  Fødenavn er Halvor Rasmusen,  og han er med i folketelllingen for Halden 1801.  Der er fødselsåret beregnet 1771.
 
Han er nevnt i boken Haldensia, bidrag til Fredrikshalds historie  skrevet av M. Arnesen. Her er han omtalt som en av 5 underoffiserer, i protokoll av 17. mars 1801 for Fredrikshalds borgerkorps.  De øvrige var Hr. Thomas Fearnley, Knud Dileben, Niels Nordby, Ole Enger.  Halvor er her kalt Halvor Rasmussen Hofgaard.  
 
Jeg lurte på om det fantes arkiver hos dere som sier noe om "mannskapet" i borgerkorpset?  Det er da Halvor Rasmusen Hofgaard jeg er interessert i."  Jeg har også fått svar fra Arkivverket med link til arkivet og som er tilgjengelig på lesesal. Men ingen av linkene virker, jeg får til svar: siden ikke funnet.
 
Går det an å finne fram via dette forum?
 
 
 
 
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.