Torstein Wæhler Posted September 19, 2020 Share Posted September 19, 2020 Jeg leter etter en Jan Larsen's opphav. Han døde på Nøtterøy i Vestfold i 1744. Skifte etter han er dokumentert på side 616b - 617a i Søndre Jarlsberg Sorenskriveri H/Hb/Hba/L0006 Skifteprotokoll 1738 - 1746. https://www.digitalarkivet.no/view/27/pa00000000837879 , men er veldig vanskelig for meg å tyde. Har oversikt over hans etterslekt, men som sagt ikke hans opphav. Så jeg er ute etter om det i skiftet står noe om hvem hans private långivere er, eller …. foreldre, søsken, etc …. eller konkrete stedsnavn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torbjørn Steen-Karlsen Posted December 17, 2020 Share Posted December 17, 2020 Jan Larsens opphav er ukjent. Han nevnes en gang med tilnavnet BRUN, men eller vet man ikke noe. Mvh. Torbjørn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts