Gå til innhold
Arkivverket

Mine mulige aner fra Iveland, Vest-Agder


Anniken Pedersen Myhre
 Del

Recommended Posts

Mads Grossaas (1556-1610) sin sønn Knut (ca 1586-1660). I flere kilder så finner jeg at han fikk en datter Ragnhild (født 1618) som flyttet til / ble født på Vestre Slidre i Oppland. Jeg har prøvd gård og ættesage for Iveland uten hell, og digitalarkivet. Har dere noen tips til hvor jeg kan søke for å finne ut om Ragnhild virkelig var datter av Knut? Det er jo ikke så utenkelig at Ragnhild ble født/flyttet til Vestre Slidre vist foreldrene var der borte for å søke arbeide. Har også sett at han hadde to døtre som het Ragnhild hvor den ene ble boende på Iveland. Det er ikke denne Ragnhild jeg spør etter. All hjelp mottas med tusen takk! :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutes ago, Anniken said:

I flere kilder så finner jeg at han fikk en datter Ragnhild (født 1618)

 

Det er lurt om du legger ut lenker til alle kilder du har slik at de som skal hjelpe, har noe å holde seg til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Jostein Stokke skrev:

 

Det er lurt om du legger ut lenker til alle kilder du har slik at de som skal hjelpe, har noe å holde seg til.

Det vil jeg gjerne gjort men har funnet dette via slektsprogrammet Ancestry. Så vidt meg bekjent så tillater ikke ancestry å dele lenker fra søker resultat (slektstre,  andre medlemmers notater) utenfor ancestry. Jeg har selvfølgelig skrevet til de andre medlemmene som mener at min Ragnhild sin far var født på Iveland, men jeg har ikke fått svar enda. Som jeg skriver i det første innlegget, så har jeg sett i bygdeboken for Iveland uten hell. Der sto bare den Ragnhild som ble boende på Iveland. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Anniken said:

Det vil jeg gjerne gjort men har funnet dette via slektsprogrammet Ancestry. Så vidt meg bekjent så tillater ikke ancestry å dele lenker fra søker resultat (slektstre,  andre medlemmers notater) utenfor ancestry. Jeg har selvfølgelig skrevet til de andre medlemmene som mener at min Ragnhild sin far var født på Iveland, men jeg har ikke fått svar enda. Som jeg skriver i det første innlegget, så har jeg sett i bygdeboken for Iveland uten hell. Der sto bare den Ragnhild som ble boende på Iveland. 

 

Jeg tror ikke at Ancestry.com forbyr deling av mest mulig informasjon som finnes på Ancestry.com-nettstedet. Jeg har lagt ut informasjon og lenker her på Ancestry.com. Her er reglene deres.

 

Respect for Intellectual Property

While using your Ancestry account and the Ancestry Services, you may not:

  • Post or share content that is protected by copyright or trademark, or that does not belong to you, including pictures and historical documents posted by other users, unless you have express permission from the owner of the copyright or trademark for such content. Read our Copyright Policy for more information.
  • Reproduce, reverse-engineer, or sell any portion of Ancestry’s Services (including AncestryDNA test kits) or Ancestry Content, or systematically download data from Ancestry databases to make or populate another database for any other purpose.
  • “Deep link” or frame, inline link, or mirror any part of any Ancestry Services without Ancestry’s written permission.

https://www.ancestry.com/cs/legal/community-rules

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.