Gå til innhold
Arkivverket

Skipperud-slekt på Østre Tveter i Skiptvet


Ketil Harbek
 Del

Recommended Posts

Andreas Olsen Skipperud (1855-1914) og Mathea Syversdatter Saksebøl (1856-1948) fikk 5 barn i tiden 1885-95 på Østre Tveter i Skiptvet. Fire av barna forble ugift. Jeg søker informasjon om den nest yngste, datteren Elise Andreasdatter, født 23.11.1893. Hun kan ha blitt gift, men jeg finner henne ikke i noen vielse i Skiptvet mellom 1910 og 1940. Finner henne heller ikke under dødsfall. Skiptvet bygdebok er ikke kommet så langt ennå. - Noen som har tips om henne?

 

Jeg jobber med etterkommere etter Ole Andreassen Skipperud (1824-1915) og Maren Kirstine Mathisdatter Onstad (1825-1904). Vil gjerne ha kontakt om noen andre holder på der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forresten slekt fra Skipperud selv på denne tiden, Asbjørn Olsen Skipperud (1786-1828) var min 4xtippoldefar. Vet ikke om det er noe slektskap her, men tviler på det.

Endret av Carl Nilsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertelig takk for express og utfyllende svar! - Jeg kan ikke umiddelbart se at Asbjørn O. Skipperud var nær slekt av disse. Jeg ser han var hos sine foreldre på Vestre Vister i 1801.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Hei! Forsøker å samle fotoer til slektstreet etter Ole Andreassen og Kirstine. Jeg har et som jeg tror er Elise. Mangler Andreas på Tveter, og kanskje du har annet stoff jeg mangler. Kan jeg noen ganger spørre deg i stedet Facebook-gruppa «Du vet DU er fra SKJETVE når...». vennlig hilsen M. Svae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Hei, M. Svae! Jeg har nok ikke tilgang til noen bilder fra Andreas Olsens gren. Jeg hører hjemme (inngiftet) på Martin Olsens gren. Jeg holder stadig på med å samle etterkommere etter Ole Andreassen og Maren Kristine. Jeg har store huller i de nyeste etterkommerne etter Helene Olsdatter og Johannes Syversen Svae, så der kan du kanskje hjelpe? Jeg har nylig meldt meg inn i  FB-gruppen «Du vet du er fra Skjetve ...», så vi kan vel få kontakt der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.