Gå til innhold
Arkivverket

Lenke til personseddel FT 1920


Nils Vibe
 Del

Recommended Posts

Hei!

 

Jeg har deltatt i dugnaden for transkribering av FT 1920. Jeg forsto det da slik at det ville bli knyttet en lenke til hver enkelt person i basen, slik at man kan få adgang til all informasjon på personseddelen og ikke bare det som ble transkribert. Det var jo mye verdifull informasjon vi ikke førte over i excelarket. Jeg spør om dette fordi jeg etter hvert vil  informere brukere lokalt om hvilke muligheter den nye basen vil gi nå den blir tilgjengelig 1. desember. Et annet spørsmål gjelder framdriften i arbeidet: Får dere dekket hele befolkningen slik at basen blir komplet til den oppsatte fristen 1. desember?

 

Med vennlig hilsen

 

Nils Vibe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er meningen at de skannede personseddelene og transkriberingen av disse skal lenkes sammen. Målet var at alt hele tellingen være ferdig til 1. desember, men vi ser at det kan bli vanskelig. Vi tror at Kristiania ikke kan bli ferdig, men hvor mye mer som ikke blir ferdig, vet vi ennå ikke. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Nå nærmer datoen seg - 1. desember 2020 - og FT 1920 blir lagt ut.

Er det andre steder enn Kristiania som ikke er ferdig transkribert om 3 uker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.