Gå til innhold
Arkivverket

Skiftemateriale Bergen 1729


Aase R Sæther - Gloppen
 Del

Recommended Posts

I samband med eit tema i Brukarforum har eg følgjande spørsmål:   Er skiftemateriale frå Bergen 1729 skanna?

 

Eg er blitt gjort merksam på eit skifte dette året - i  J.W.Blichs "Exstract fra Bergen Byes Skifteregistreringsprotokoller "

21.nov.1729  Pige Margrete Eriksdtr - og skulle svært gjerne sett dette skiftet i original.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Det finnes ikke skifteprotokoll for Bergen i perioden 1728-1730. Den er nok gått tapt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Aase R Sæther - Gloppen skrev:

I samband med eit tema i Brukarforum har eg følgjande spørsmål:   Er skiftemateriale frå Bergen 1729 skanna?

 

Eg er blitt gjort merksam på eit skifte dette året - i  J.W.Blichs "Exstract fra Bergen Byes Skifteregistreringsprotokoller "

21.nov.1729  Pige Margrete Eriksdtr - og skulle svært gjerne sett dette skiftet i original.

 

13 minutter siden, Renathe-Johanne Wågenes - DA skrev:

Hei. Det finnes ikke skifteprotokoll for Bergen i perioden 1728-1730. Den er nok gått tapt

 

Opplysningene kan muligens være hentet fra skiftejournalene, som begynner i 1728: https://www.arkivportalen.no/entity/no-a1450-07000000018008

 

Disse er ikke digitaliserte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Aase R Sæther - Gloppen skrev:

Takk for svar! Eit eventuelt oppslag er vel ikkje dykkar felt?

Du må ta kontakt med Arkivverket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg kom over ein annan tråd som omhandlar eit liknande tema:

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.