Gå til innhold
Arkivverket

Endret utseende på forumprogrammet


Anne-Lise Hansen
 Del

Recommended Posts

Jeg la merke til endringen i kveld og ønsker å gi tilbakemelding om en litt uheldig konsekvens. 

 

I høyre marg i hver tråd er det nå tatt med kunngjøringene, som tidligere bare lå på forsiden. I tillegg vises hvem som er ‘topp bidragsytere’ i temaet og noen av innleggene er sitert. Hvorfor det? Jeg synes denne visningen blir uhensiktsmessig og håper det kan tilbakestilles, så en slipper denne ‘støyen’ på siden av innleggene.

 

Under dette er det tomt og selve innleggene får mye mindre plass. Trådene blir dermed endel lengre og en må ‘bla’ mye mer.

 

Jeg legger inn skjermbilder fra iPad under.

CB655462-0AEB-4646-9AEA-9ADA0D6A59B8.png

2442AC96-29E4-4402-934D-80E6D0F18EAF.png

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Kristian Hunskaar (Arkivverket) skrev:

Det er ikke slik for meg, så det må være en eller annen innstilling.

 

Hmm, det ser ut til at denne "sidebaren" med kunngjøringene dukker opp noen steder, men ikke andre steder. Da jeg skrev at det sidebaren ikke vises for meg, var jeg her i "Tekniske tilbakemeldinger", men den vises for meg i Brukerforumet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Jeg sjekket om igjen og gikk inn på en vilkårlig tråd hvor alt var som før, men tråden hvor bildene er fra, fremdeles var som vist.

 

 

9E493FD7-CCD2-4E05-B35F-765870BDDBAA.png

C034DFAF-719C-43E0-B829-018303BD1C2B.png

Endret av Anne-Lise Hansen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå fant jeg en innstilling som tydeligvis kan settes for hver enkelt kunngjøring, som avgjør hvor kunngjøringen skal vises. Jeg tror ikke den har vært der før, så det kan være en ny funksjon som er introdusert med den nye versjonen av programvaren, og så har alle gamle kunngjøringer fått visning i sidebaren som default innstilling.

 

Jeg tror jeg vil overlate til de av mine kollegaer som har hovedansvar for forumet, å avgjøre hvordan disse innstillingene skal brukes. Men jeg er enig med deg; plasseringa i sidebaren stjeler mye plass og resulterer i mer skrolling.

 

1668821504_Skjermbilde2020-10-13kl_23_30_36.png.693ccb906404715bb2eaa99e2ea8625a.png

  • Liker 1
  • Takk 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk. 🙂 Jeg slettet nemlig logg og nettsteddata akkurat nå, uten at det hjalp. Da var det heldigvis en forklaring på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.