Gå til innhold
Arkivverket

Teknisk feil? AMF - Fødte og døpte, Sandviken, Bergen 1914-1925


Ola ΗjeIen
 Del

Recommended Posts

Digitalarkivet har for flere år siden mottatt fra meg reg. av alle KB fødte for Bergen 1912-1929, men har her tydeligvis prioritert å legge ut dette makverket av en registrering, jeg ser at begge foreldrenes efternavn er feil reg. i tilleg til det som du påpeker. Rune

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg håpar at Digitalarkivet kan ta kontakt med Rune og få klara opp i dette raskt, slik at ein kan få lagt ut transkripsjonar med kvalitet i staden for AMF-materialet.

Endret av Torbjørn Igelkjøn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viser seg at jeg har gjort en feil der. Avskriftene fra Rune Bergesen skulle være publisert på Digitalarkivet i sommer før AMF-filene ble lagt ut, og de tilsvarende AMF-avskriftene skulle ikke vært publisert. OK, da er det bare å prøve å rette dette opp så godt vi kan. AMF-filene forsvinner igjen siden disse jo ikke skulle vært lagt ut, og blir erstattet med avskriftene fra Rune Bergesen. 

 

Beklager så mye for feilen. Jeg håper det går fort å få rettet det opp, vi har begynt.

  • Takk 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

To andre feil som dere har gjort:

I Fjell er det publisert AMF-database i mini A9 over vigde. Databasen over vigde og konfirmerte i mini A8 dekker også mini A9

I Sund er det publisert AMF-database i mini A15 over døpte. Databasen over døpte mini A14 dekker også mini A15

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...
På 2020-11-16 den 13.41, Håkon Kolltveit Larsen skrev:

To andre feil som dere har gjort:

I Fjell er det publisert AMF-database i mini A9 over vigde. Databasen over vigde og konfirmerte i mini A8 dekker også mini A9

I Sund er det publisert AMF-database i mini A15 over døpte. Databasen over døpte mini A14 dekker også mini A15

Dette skal nå være rettet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.