Gå til innhold
Arkivverket

Sølvi Arntzens minne


Anne Marie Thoreløkken
 Del

Recommended Posts

 

Hei,

 

Jeg tar opp igjen en veldig gammel sak:  

 


Ved lesning på nettet, ser jeg at noen har funnet sine aner ved treff i Sølvi Arntzens minne.
Ved overføring av gedcomfil for ganske lang tid tilbake, fikk jeg også treff her, men har aldri kommet inn på den kilden.

Dette spørsmålet stilte jeg til Dis-Norge Slektsforumet for lenge, lenge siden, men det var problemer å komme inn på det.

 

Jeg tenkte kanskje Digitalarkivet hadde lagt ut hennes forskning etter dette.  

 

Noen som har kommet inn på Sølvi Arntzens minne....eller vet om det er muligheter for det?

 

Mvh

Anne Marie.   

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Du hadde dette innlegget på DIS-Norge i 2013 uten at det ga noe resultat.

Etter hva jeg forstår er Sølvi Arntzen er død. (2005?)

Dette var en privat database vil jeg tro.

Hvis ingen  holdt den ved like ble den som manga andre slektsider sletter da eieren døde.

 

http://www.disnorge.no/slektsforum/viewtopic.php?p=567402

 

Siste spørsmål om hennes file i dette forumet var i 2010 og uten resuktat.

 

Men du kan prøve å søke på MyHeritage; Geni eller Ancestery

Endret av Leif B. Mathiesen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sølvi Arntsens Minne er en privat database som inneholder ca 380.000 navn med kilder. den ble lagt ut på DIS Treff etter hennes død.

Det finne noen kopier av databasen hennes men vi sliter med å få de opp å gå . 

Treet(ene) hennes  ligger på en gammel versjon av DISGen (2000) som jeg ikke har klart å få over på en ny plattform. 

flere andre har også prøvd men vi klare ikke å gjenskape dataene hennes. jeg har cd hennes ligene her en plass og skal ligge den på listen over ting som skal gjøres. 

 

MVH 

Jarle Hannisdal.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Anne Marie

har lagt deg til listen over personer som ønsker info vis jeg klarer å for ut dataen, tror jeg må ta et skippertak der. 

til info  består dataen av flere trer noen med få personer andre lange som et .....

jeg vet at familien har begynt på nytt med sitt nye tre. 

mvh Jarle Hannisdal

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leif B. Mathiesen 

Vis jeg ikke husker feil ligger den som en sikkerhetskopi av programmet Disgen fra 2000. det skal være også noen gedcom cd som jeg laget for å ligge det inn på distreff men hvor de er nå vet jeg ikke. husker jeg slet med å få lagret alt på en cd grunnet mengden med navn og data.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbet en del sammen med Sølvi . Vi hadde vel ambisjoner om å skrive av Sollieds personkartotek på Statsarkivet. Noe som vil ta ganske mye tid på Stadsarkivet. Hun var kommet godt i gang , husker jeg. Hun hadde vel kommet til og med bokstav M med bl a  Meyer familien, hvor hun nevnte at de fleste Meyerne i Bergen var i slekt. Selv hadde vi flere felles aner. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en del treff med Sølvi Arntens minne på mitt familienavn - det er Rasmusen Hofgaard - så det hadde vært spennende å se.

 

Mvh

Anne Marie.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.11.2020 den 20.27, Jarle E Hannisdal skrev:

Leif B. Mathiesen 

Vis jeg ikke husker feil ligger den som en sikkerhetskopi av programmet Disgen fra 2000. det skal være også noen gedcom cd som jeg laget for å ligge det inn på distreff men hvor de er nå vet jeg ikke. husker jeg slet med å få lagret alt på en cd grunnet mengden med navn og data.

Hvor er de CDene nå? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skal ha en liggende (en eller annen plass) og hvor de andre er er jeg ikke sikker på. 

men hvordan dataen er uten å ha en gammel versjon av Disgen (fra 2000) er jeg ikke sikker på.

cd er en sikkerhetskopi av Disgen.

skal se om jeg finner den men kan ikke love noe, men om jeg har en kopi av gedcom er jeg usikker på. 

har noe kartonger med cd å lete gjennom. 

kommer tilbake når jeg har funnet den. så for vi se om jeg kan klare å få ut noe info fra databasen.

 

 

 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.