Gå til innhold
Arkivverket

Leter etter Hans Wilhelm Nicolai Henningsen, født ca 1771 i Schleswig-Holstein. Hvor ble han født?


magnhild espeland sørlie
 Del

Recommended Posts

Hans Wilhelm Nicolai Henningsen født ca 1771 i Schleswig-Holstein. Kom til Norge, Bragernes,  i 1805 med attester fra Gottorp, for å søke om borgerskap i Drammen, Bragernes. Han blir gift 29 desember 1808 i Bragernes  med Marthe Andersdatter Westby 

 HWN Henningsen grunnstøter utenfor Rødtangen, og dør senere.

HWN Henningsen dør 17 juli 1815 i Bragernes.  Gravlagt 16 juli 1815 på Bragernes.

Er det mulig å finne ut noe mer om denne mannen, hvor han opprinnelig kom fra  (ble født) hadde det vært flott. Vi har ikke klart å nøste opp i dette

 Vennlig Hilsen Magnhild E Sørlie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, magnhild espeland sørlie said:

HWN Henningsen dør 17 juli 1815 i Bragernes.  Gravlagt 16 juli 1815 på Bragernes.

Bare et ørlte pirk (jeg blir nesten flau over meg selv av å gjøre dette) - men han døde 11. juli - nr 25:

SAKO, Bragernes kirkebøker, F/Fa/L0007: Ministerialbok nr. I 7, 1815-1829, s. 190-191
Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/kb20051125010399

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, visst ja! Takker! Det er dessverre feilskrift fra min side.  Skulle gjerne funnet ut noe mer angående denne mannen. 

 mvh Magnhild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Takk for ny info. Jeg har ikke vært inne og sjekket svar på en tid, men dette du har funnet nå ser veldig interessant ut.  Det kan, tror jeg, kanskje være en av disse, som er født ca 1771 i Schleswig - Holstein. Jeg trenger nok hjelp til å finne ut mere , men dette ser jamen  lovende ut. Jeg må sjekke nøyere.  Både år og navn kan stemme!  Takk så lenge! Hilsen Magnhild

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite spørsmål til.

Kan det være mulig å finne denne mannen født i Schleswig-Holstein?. 

I Norge blir han gift med Marthe og får to barn. En sønn (V)Wilhelm (f 1809 i Bragernes - død 1877)i Vikersund) og en datter Andrea Margrehe (1811-1812) i Bragernes.

Bare i tilfelle disse navnene finnes i blant foreldrene !

 mvh Magnhild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.