Jump to content
Arkivverket

Leter etter Hans Wilhelm Nicolai Henningsen, født ca 1771 i Schleswig-Holstein. Hvor ble han født?

magnhild espeland sørlie

Recommended Posts

magnhild espeland sørlie

Hans Wilhelm Nicolai Henningsen født ca 1771 i Schleswig-Holstein. Kom til Norge, Bragernes,  i 1805 med attester fra Gottorp, for å søke om borgerskap i Drammen, Bragernes. Han blir gift 29 desember 1808 i Bragernes  med Marthe Andersdatter Westby 

HWN Henningsen grunnstøter utenfor Rødtangen, og dør senere.

HWN Henningsen dør 17 juli 1815 i Bragernes.  Gravlagt 16 juli 1815 på Bragernes.

Er det mulig å finne ut noe mer om denne mannen, hvor han opprinnelig kom fra  (ble født) hadde det vært flott. Vi har ikke klart å nøste opp i dette

Vennlig Hilsen Magnhild E Sørlie

Jostein Stokke
1 hour ago, magnhild espeland sørlie said:

HWN Henningsen dør 17 juli 1815 i Bragernes.  Gravlagt 16 juli 1815 på Bragernes.

Bare et ørlte pirk (jeg blir nesten flau over meg selv av å gjøre dette) - men han døde 11. juli - nr 25:

SAKO, Bragernes kirkebøker, F/Fa/L0007: Ministerialbok nr. I 7, 1815-1829, s. 190-191
Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/kb20051125010399

magnhild espeland sørlie

Ja, visst ja! Takker! Det er dessverre feilskrift fra min side.  Skulle gjerne funnet ut noe mer angående denne mannen. 

mvh Magnhild

magnhild espeland sørlie

Hei! Takk for ny info. Jeg har ikke vært inne og sjekket svar på en tid, men dette du har funnet nå ser veldig interessant ut.  Det kan, tror jeg, kanskje være en av disse, som er født ca 1771 i Schleswig - Holstein. Jeg trenger nok hjelp til å finne ut mere , men dette ser jamen  lovende ut. Jeg må sjekke nøyere.  Både år og navn kan stemme!  Takk så lenge! Hilsen Magnhild

magnhild espeland sørlie

Et lite spørsmål til.

Kan det være mulig å finne denne mannen født i Schleswig-Holstein?. 

I Norge blir han gift med Marthe og får to barn. En sønn (V)Wilhelm (f 1809 i Bragernes - død 1877)i Vikersund) og en datter Andrea Margrehe (1811-1812) i Bragernes.

Bare i tilfelle disse navnene finnes i blant foreldrene !

mvh Magnhild