Gå til innhold
Arkivverket

100 års klausul ferdig. Kvar er far min sin onkel?


Tove Ellingsund
 Del

Recommended Posts

https://media.digitalarkivet.no/view/1190/81

 

Eg leitar etter navnet på den som står som ukjent. Linje 2 i lenka ovanfor her: Gutt født 20 nov 1920 på Kvindeklinikken i Kristiania. Mor er Ester Amanda Pedersen, heimehøyrande Lierstranden , Lier. I 1918 fødte ho ei dotter , mi bestemor. Frida Bergmann. Bodde også då i Lierstranden.  Oldemor Ester ( som var ukjend for oss i Florø ) skal etter opplysningar eg har funne frå før, ha reist til Mødrehjemmet Gry i Oslo. der var ho med sine små born. bestemor vart med Ester til Bergen i 1921, før Frida vart tjenestepike i Florø. Ester dro tilbake til Oslo eller Buskerud, døydde i Oslo i 1975 ca. 

 

Guten ho angiveleg måtte sette att ved Mødrehjemmet ( ?), har vi trudd vart kalla Harald... bestemor hadde ikkje kontakt med si mor meir enn ein gong på 60 talet. Mulig Harald vart nemnt då... Historia fortel at han vaks opp hjå ein familien til ein politimester i Oslo, men dette er svært usikkert.

 

Eg har før vore inne på denne sida, men eg heitte då  Skudal.  No er det pikenavn Ellingsund. Derfor ny brukerkonto.

 

Når 100 års-klausulen er nådd, vil det være lettare å leite digitalt no?? Tar gjerne i mot hjelp til å finne mogelege etterkommarar av "Harald". Diverre døydde far min i 2015, så der er kun ei niese att, som ventar på å kunne finne att sin onkel. For oss andre er det også svært spennande med tremenningar og vidare..

 

På førehand takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Tove Ellingsund skrev:

 

Eg har før vore inne på denne sida, men eg heitte då  Skudal.  No er det pikenavn Ellingsund. Derfor ny brukerkonto.

 

Berre så det er nemnt så er det jo også mogeleg å endre namn på eksisterande konto:

 

https://www.digitalarkivet.no/content/change-display-name

 

Det er ikkje nokon spesiell klausul på adopsjonar frå før adopsjonslova i 1935. Men Digitalarkivet kan likevel velje å sperre kjelder (eller enkeltbilete) eldre enn dette frå publisering på nett på grunn av personvernomsyn.

 

Nyare transkriberte kjelder har følgjande reglar i forhold til personvern: https://www.digitalarkivet.no/content/418/sperrede-transkriberinger-av-kirkebøker

 

Det er for tida ein dugnad for å få registrert folketeljinga 1920, som blir fritt tilgjengeleg i desember. Det er vel slik at det står att ein del arbeid med større byar som Oslo, men når dette er klart bør det vere mogeleg å finne han att der.

Endret av Torbjørn Igelkjøn
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Torbjørn Igelkjøn skrev:

 

Berre så det er nemnt så er det jo også mogeleg å endre namn på eksisterande konto:

 

https://www.digitalarkivet.no/content/change-display-name

 

Det er ikkje nokon spesiell klausul på adopsjonar frå før adopsjonslova i 1935. Men Digitalarkivet kan likevel velje å sperre kjelder (eller enkeltbilete) eldre enn dette frå publisering på nett på grunn av personvernomsyn.

 

Nyare transkriberte kjelder har følgjande reglar i forhold til personvern: https://www.digitalarkivet.no/content/418/sperrede-transkriberinger-av-kirkebøker

 

Det er for tida ein dugnad for å få registrert folketeljinga 1920, som blir fritt tilgjengeleg i desember. Det er vel slik at det står att ein del arbeid med større byar som Oslo, men når dette er klart bør det vere mogeleg å finne han att der.

Hallo, Torbjørn! Takk for info. Vi gikk begge på samme skule, samme årstrinn. Artig! Stemmer det ja. FT 1920. Ester kom tilbake til Lierstranda 8. januar 1921, då d står noko om dette i lenka eg la ved i opprinneleg innlegg... Eg trudde det var mogeleg å finne att dei som var adoptert etter 100 år.. På den tida var det jo «halvadopsjonar», svakare regelverk då. Ingen veit om «Harald» vart adoptert... Men, døypt innen han var året, tenkjer eg at han vart.. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Tove Ellingsund skrev:

Hallo, Torbjørn! Takk for info. Vi gikk begge på samme skule, samme årstrinn. Artig! Stemmer det ja. FT 1920. Ester kom tilbake til Lierstranda 8. januar 1921, då d står noko om dette i lenka eg la ved i opprinneleg innlegg... Eg trudde det var mogeleg å finne att dei som var adoptert etter 100 år.. På den tida var det jo «halvadopsjonar», svakare regelverk då. Ingen veit om «Harald» vart adoptert... Men, døypt innen han var året, tenkjer eg at han vart.. 

ad konfirmasjon : Er det mogeleg å til dømes søke på konfirmanter ut frå fødselsår? Telle 13-14 år fram, søke i aktuelle kyrkjebøker og få info ved å finne fødselsdato .. Eg har gjort d før.. Tok nokre dagar og veker.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konfirmantane er opne til og med 1934, så om han vart konfirmert før det (og den aktuelle kyrkjeboka er publisert) skulle det vere mogeleg å bla seg fram.

 

Det er nok lite som er søkbart.

Endret av Torbjørn Igelkjøn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Torbjørn Igelkjøn skrev:

Konfirmantane er opne til og med 1934, så om han vart konfirmert før det (og den aktuelle kyrkjeboka er publisert) skulle det vere mogeleg å bla seg fram.

 

Det er nok lite som er søkbart.

Hmm, det kan være eg er heldig. Nokon vart konfirmert 13 år gamle.. Vi får sjå

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søk på Harald f. 12/11 1920 i databasen Døde i Norge 1951-2014 gjev 4 treff:

https://www.digitalarkivet.no/search/119/108008?fornavn=Harald&etternavn=&kjonn=&fodselsaar=1920&fodselsdato=11-12&dodsdato=&kommune=&kommunenr=

 

Sidan fødselsdatoen ikkje er komplett for den eldste perioden kan det vere fleire enn desse 4.

Endret av Torbjørn Igelkjøn
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Tove Ellingsund skrev:

https://media.digitalarkivet.no/view/1190/81

 

Eg leitar etter navnet på den som står som ukjent. Linje 2 i lenka ovanfor her: Gutt født 20 nov 1920 på Kvindeklinikken i Kristiania. Mor er Ester Amanda Pedersen, heimehøyrande Lierstranden , Lier.

 

Dette er ei innførsle med løpenummer 0 (null). Det fortel at guten (mora) høyrde heime i Lier, men at

fødselen var ein annan stad og skal vere innført der (med nummer).  (Med/utan nummer gjer at statistikken vert rett

ved at presten tel berre dei som har nummer når han lagar den årlege rapporten.)
"Barnet født på Kvindeklinikken Kristiania" står det i merknaden.  Det kan hende det står meir der.

  • Liker 1
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner med at du vil finne han lettere når 1920-folketellingen er publisert. Den er datert 1. desember 1920 og da er jo denne gutten født. 

  • Liker 2
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Ivar S. Ertesvåg skrev:

Dette er ei innførsle med løpenummer 0 (null). Det fortel at guten (mora) høyrde heime i Lier, men at

fødselen var ein annan stad og skal vere innført der (med nummer).  (Med/utan nummer gjer at statistikken vert rett

ved at presten tel berre dei som har nummer når han lagar den årlege rapporten.)
"Barnet født på Kvindeklinikken Kristiania" står det i merknaden.  Det kan hende det står meir der.

Takk! Eg har for nokre år sidan leita meg gjennom fødselsregister på Rikshospitalet /Kvindeklinikken, men fann han ikkje. Trur det ikkje var scanna nok den gongen. Kan sjekke på nytt:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Sven Hjortland skrev:

Stavanger Aftenblad 23. oktober 1922:

 

Kan dette også være din oldemor?

 

 

ester amanda.jpg

Wow!! Min oldemor var jmfr kommunal FT bosatt i Bergen i 1922 og hadde med min bestemor Frida.. Da Frida kom til Grov /Florø i 1922/23, så kom hun trolig via Bergen da. Ble fosterdatter hos Anna Grov... Hvorfor Ester dro til Bergen har alltid vært et mysterium.. Reist fra sin sønn i 1921 (?) og mot Bergen.. Dette var veldig intr!! Lurer på hvordan evt bekrefte disse opplysningene... I såfall er dette et nytt barn.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Sven Hjortland skrev:

Stavanger Aftenblad 23. oktober 1922:

 

Kan dette også være din oldemor?

 

 

ester amanda.jpg

Forstår ikkje kvifor dette er skriven av Fylkesmann i Bergen og korleis det også har seg at Oldemor var i Sandnes.. Det er jo et geografisk stykke.. Forstår mulighet for å ha truffet en kar på Grefsen/Oslo, men dette ble mye å ta inn☺️☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter alle år eg har holdt på med dette, så kommer det som ei stor overrasking at bestemor hadde ytterlegare 2 søsken. 2 brødre og ei søster.. Men, det slår meg at bestemor Frida født 1918 vart altså lengst med mor si.... (?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Sven Hjortland skrev:

Stavanger Aftenblad 23. oktober 1922:

 

Kan dette også være din oldemor?

 

 

ester amanda.jpg

Dette er altså et nytt barn født 18 april 1922... Høyland i Sandnes?🧐

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Sven Hjortland skrev:

 

Det står d.f. (dødfødd):

Buskerud fylke, Frogner i Lier, Fødselsregister nr. 1 (1916-1928), Fødte og døpte 1917, Side 27
Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/kb20051031010342
 

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Torbjørn Igelkjøn skrev:

 

Det står d.f. (dødfødd):

Buskerud fylke, Frogner i Lier, Fødselsregister nr. 1 (1916-1928), Fødte og døpte 1917, Side 27
Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/kb20051031010342
 

Ah, det burde eg sett.. Df. Takk, Torbjørn 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.