Gå til innhold
Arkivverket

Oppslag i kirkebok/ministerialbok for Os, vigsel 1815


Heidi Tofterå Slettemoen
 Del

Recommended Posts

Finner ikke vigsler for perioden 1809-1816 digitalt, og håper derfor på hjelp til oppslag i kirkeboka for Os. 

 

Paret er Ole Mathias. Lønningdal og Marta Isaksdtr.

 

De skal være gift i 1815 ifølge bygdebok for Os, og får første barn i 1816. Marta står oppført som fra Solbjørg i Samnanger, men bygdeboka for Samnanger har henne ikke ført der, og hun er der heller ikke i 1801. Jeg håper derfor på en pekepinn på farsnavnet med oppslag i kirkeboka.

 

Takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Heidi Tofterå Slettemoen skrev:

Finner ikke vigsler for perioden 1809-1816 digitalt, og håper derfor på hjelp til oppslag i kirkeboka for Os. 

 

Det ser ikke ut til at det finnes noen kirkebok for Os som omfatter gifte 1815: https://media.digitalarkivet.no/kb/browse?parishes[]=1243S1

 

Du har sikkert allerede konstatert at den kronologiske lista i nr. A 11 slutter i 1808.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Kristian Hunskaar (Arkivverket) skrev:

Du har sikkert allerede konstatert at den kronologiske lista i nr. A 11 slutter i 1808.

Takk for svar, jeg var redd for det, siden jeg ikke fant den. Samtidig hadde jeg et lite håp fordi det står 1789-1815 her (skjermbildet). 

 

Her bør det kanskje presiseres at 1809-1815 mangler, feks ved å oppdatere listenavnet: 

Skjermbilde.PNG

Endret av Heidi Tofterå Slettemoen
bommet på årstall
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.11.2020 den 12.39, Heidi Tofterå Slettemoen skrev:

Takk for svar, jeg var redd for det, siden jeg ikke fant den. Samtidig hadde jeg et lite håp fordi det står 1789-1815 her (skjermbildet). 

 

Her bør det kanskje presiseres at 1809-1815 mangler, feks ved å oppdatere listenavnet:

 

Ja, her var det ikke tatt hensyn til at listenes ytterår var annerledes enn kirkebokas ytterår. Det er rettet opp nå. Takk skal du ha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.