Jump to content
Arkivverket

S. & Fj.: Oppslag i Bremanger Bygdebok, garden Nordbotn(en). Kva skjedde med Anne Lisbeth Eliasdtr. og dei to døtrene?


Torbjørn Henrik Hillersøy

Recommended Posts

Torbjørn Henrik Hillersøy

Denne familien flytta frå Veiesundet/Veiesundøya (ved Stavøya i Bru/Svanø sokn til Nordbotn i Bremanger sokn i Kinn pr.gj. før 1801;

 

Erik Hallvardson (1750-1810)  frå Veiseundet

g. 1774 med

Anne Lisbeth Eliasdtr. f. 1752 frå Stoksneset under Batalden i Kinn sokn i Kinn pr.gj. Dåp til Anne Lisbeth: https://www.digitalarkivet.no/view/255/pd00000005051350

 

Born:

Martin (1774-1774)

Ide Malene f. 1775 g.m. Knut Andersson (ca. 1780-1835) Dåp til Ide Malene: https://www.digitalarkivet.no/view/255/pd00000005054659

Marthe f. ca 1788  Har ikkje funne dåpen

 

Står det noko om denne familien og lagnaden til Anne og dei to døtrene i bygedeboka? 

Erik var jordlaus husmann i 1801. 

 

Mvh Torbjørn Hillersøy

Edited by Torbjørn Henrik Hillersøy
Link to post
Share on other sites
  • Torbjørn Henrik Hillersøy changed the title to S. & Fj.: Oppslag i Bremanger Bygdebok, garden Nordbotn(en). Kva skjedde med Anne Lisbeth Eliasdtr. og dei to døtrene?
Rune Thorstensen

Det er ikke rare greiene som står der Torbjørn.

 

Under gård nr. 52 Nordbotten andre familer finner jeg dett.

 

Erik Halvorsen f. kr. 1742 - 1810 gift med Anne Eliasdtr. f. kr. 1743. Erik vart omtala som husmann utan jord ved folketelljinga i 1|801.

 

Born. Gjøde f. 1772 - d. 1811 gift med Knut Andersson

Marta f. kr. 1789.

 

Knut Andersson f. 1777 i Muleli d. 1835 i Nordbotten. Gift 1804 med Gjøde Eriksdotter f. kr. 1772 i Nordbotten d. 1811 i Nordbotten. Dei var plassfolk i Nordbotten frå giftarmålet giftarmålet av.

Born: Elen f. 1808 - d. 1818

Elias f. 1811 - d. 1811 i Nordbotten.

 

Som du ser har forfatteren omskrevet navnet på Ide Malene til Gjøde. Regner med at du har kontroll på navnet 🙂

 

Vielsen til Ide 27.05.1804. https://www.digitalarkivet.no/view/327/pv00000000494739

Edited by Rune Thorstensen
  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites
Torbjørn Henrik Hillersøy

Takk for svar, Rune! 

Har ikkje funne giftermålet til Knut og Gjøde.  Har heller ikkje funne dåpen til Gjøde. Gjøde kan vel allikevel vere dotter til Erik Hallvardson.

Men giftermålet mellom Knut Anderson og Ide Eriksdtr. i 1804 er jo dokumentert. 

Det budde ein Erik Josefson i Nordbotn på den tida (død rundt 1785?), det kan vere at Gjøde var dotter hans.

 

Edited by Torbjørn Henrik Hillersøy
Link to post
Share on other sites

Er det sikkert at Gjøde er Ide Malene? Med oppgitt fødselsår på Gjøde 1772 og vist fødselsår på Ide Malene 1775 er det vel like truleg dei er to personar?

 

Eg ser det er blanda saman fleire personar her ellers (det er to Erik Halvorsson Veiesund, ein født 1743 og ein født 1750), så det kan vere fleire feil...

 

Ellers kan eg nemne at Anna Halvorsdotter, gift med Gregorius Ottesson Sletten i Nordbotten (n. der i 1801) er syster til Erik Halvorsson.

 

Knut Anderson og foreldra Anders Knutsson og Marta Jørgensdotter (kalla hhv. Mule og Sørbotten ved giftermålet 1777) er i Bremangerboka nemnt under bnr. 1, medan ved Knut sin dåp 1777 er far omtalt som Anders Knudtsen Geilene (Mulelid bnr. 6). 

  • Like 1
  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites
Torbjørn Henrik Hillersøy

Takk for svar, Håvard! 

Ja, det er truleg at dei er to personar. Det er min meining óg! 

 

Ellers var eg ikkje klar over at det var to Erik Hallvarson/Hlalvorson i Veiesundet! Takk for den oppklaringa!

Men ein av dei vart iallefall gift med Anne Lisbeth Eliasdtr. Så må eg finne ut om det var den eldste eller yngste av dei. 

Link to post
Share on other sites

Det er vel ein god sjanse for at den eldste er død og at den yngste er kalla opp att.

 

Ellers skal det vere 1742 for Erik d.e.: https://www.digitalarkivet.no/view/255/pd00000005050590

Erik d.y.: https://www.digitalarkivet.no/view/255/pd00000005051116

 

Det er ikkje noko ved giftermålet i 1804 som gjer at eg tenkjer dette har noko med Erik Halvorsson sin familie å gjere. Forlovarane er  Martin Absalonsøn Nordbotten og Jacob Gundersøn Slette (Nordbotten). Ingen av desse klarer eg å knytte til hennar påståtte familie. Det interessante her er at Mathis Halvorsson, som er brukar i Nordbotten i 1801-tellinga nok er bror av Anne og Erik. Hadde det ikkje vore naturleg at faren, eller farbroren, var forlovar i staden? 

 

Edited by Håvard Moe
presistering/retting
  • Like 1
Link to post
Share on other sites
Rune Thorstensen

Det kan selvsagt tenkes at Erik og Anne både hadde en datter Ide og en datter Gjøde. Men der er ingen "Gjøde" i 1801 tellingen. Det kan også tenkes at man har lest feil i kirkeboka og at de to navnene er byttet om. Begge navnene har samme ending = de.

 

Vielsen i kirkeboka litt nedenfor midten av høyre side. Kanskje ikke helt usannsynlig at noen har hatt problemer med å tyde fornavnet til bruden.

 

https://media.digitalarkivet.no/view/11533/168

Edited by Rune Thorstensen
  • Like 2
Link to post
Share on other sites

Det er ikkje lett å lese førenamnet på brura der - er det 'Ide' eller 'Jøe'? Avskrifta som Statsarkivet i Bergen har gjort seier Ide, og eg heller nok mot det sjølv òg: https://www.digitalarkivet.no/view/327/pv00000000494739

 

Ide Malene Eriksdotter f. 1775 (https://www.digitalarkivet.no/view/255/pd00000005054658) kan vel vere den Ide Ericsdatter, 25 år, som i 1801 er i teneste på Kjetangen (https://www.digitalarkivet.no/census/person/pf01058405000584).

 

Namna på foreldra ser ein frå dåpsinnførslane for dottera Elen i 1808 (https://www.digitalarkivet.no/view/255/pd00000001842561) og Elias i 1811 (https://www.digitalarkivet.no/view/255/pd00000001843175). 

 

Dette bikker vel mot at Gjøde ikkje fantes, slik Bremangerboka presenterer det, men at kona var Ide Eriksdotter. Om dette er ei dotter av Erik Halvorsson Veiesund er mulig vel sannsynleg, men vel eit meir ope spørsmål enno?

Edited by Håvard Moe
  • Like 2
Link to post
Share on other sites
Torbjørn Henrik Hillersøy

Om det står Ide eller Jøe er ikkje lett å sjå ved konf. til Ide/Jøe, med mellomnamnet Marie, Ericsdtr. Nordbotn i 1792 (nede på høgre side) : https://media.digitalarkivet.no/view/11533/62

Joleik har tolka det til Ide Marie (øverst s. 567 i "gamle" Bremanger bygdebok): https://www.nb.no/items/URN:NBN:no-nb_digibok_2011102108077?page=569

 

Ved dåpen i 1775 til Erich Halvarsen Weiesunds dotter synes eg det ser meir ut som Ide (med mellomnamnet Malene) https://media.digitalarkivet.no/view/11532/400

 

Eg har etter litt tenking skifta meining. Uansett om namnet var Ide eller Jøe så er det vel snakk om same person?, Og svært sannsynleg dotter av Erik Halvarson frå Veiesundet, etter mitt skjønn. Sjølv om forlovarane ikkje var i familie med brudeparet i 1804. 

 

Iflg. Bremanger Bygdebok døydde altså Ide eller Jøe i 1811 og det stemmer med krk.bok (på høgre sida): https://media.digitalarkivet.no/view/11533/256.

Der ser namnet meir ut som Ide, dvs. ein tydeleg d. 

 

Edited by Torbjørn Henrik Hillersøy
Link to post
Share on other sites
Torbjørn Henrik Hillersøy

Ei Helle Matzie Ericsdtr. Nordbotnen vart konf i 1805 (midt p venster sida): https://media.digitalarkivet.no/view/11533/186

Er dette den dottera som er oppført med namnet Martha i 1801? https://www.digitalarkivet.no/census/person/pf01058405003099

Joleik kallar ho Massi https://www.nb.no/items/URN:NBN:no-nb_digibok_2011102108077?page=571

Edited by Torbjørn Henrik Hillersøy
Link to post
Share on other sites
Rune Thorstensen
57 minutter siden, Torbjørn Henrik Hillersøy skrev:

Om det står Ide eller Jøe er ikkje lett å sjå ved konf. til Ide/Jøe, med mellomnamnet Marie, Ericsdtr. Nordbotn i 1792 (nede på høgre side) : https://media.digitalarkivet.no/view/11533/62

Joleik har tolka det til Ide Marie (øverst s. 567 i "gamle" Bremanger bygdebok): https://www.nb.no/items/URN:NBN:no-nb_digibok_2011102108077?page=569

 

Ved dåpen i 1775 til Erich Halvarsen Weiesunds dotter synes eg det ser meir ut som Ide (med mellomnamnet Malene) https://media.digitalarkivet.no/view/11532/400

 

Eg har etter litt tenking skifta meining. Uansett om namnet var Ide eller Jøe så er det vel snakk om same person?, Og svært sannsynleg dotter av Erik Halvarson frå Veiesundet, etter mitt skjønn. Sjølv om forlovarane ikkje var i familie med brudeparet i 1804. 

 

Iflg. Bremanger Bygdebok døydde altså Ide eller Jøe i 1811 og det stemmer med krk.bok (på høgre sida): https://media.digitalarkivet.no/view/11533/256.

Der ser namnet meir ut som Ide, dvs. ein tydeleg d. 

 

Ettersom navnet har tre bokstaver og der er en tydelig d kan det neppe stå noe annet enn Ide.

  • Like 1
  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.