Gå til innhold
Arkivverket

SG Gloppen: Manglande sider - Ministreialbok A7 1827-1837, døde kvinner 1836 og 1837 ?


Harald L. Bakke
 Del

Recommended Posts

Eg leitar etter død kvinner 1836 og 1837 i Gloppen.

1836 startar  og har registreringar til og med nr. 31 (begr. den 14. august)  og nederst på sida står det  at det fortset på side 304, men s. 304 finn eg ikkje!

https://www.digitalarkivet.no/kb20070228310210

 

Neste Ministerialbok for Gloppen A8 1837-1855  startar døde kvinner på s. 308  med den fyrste døde 1837  begravd  den 3. desember 1837

https://www.digitalarkivet.no/kb20070305610249

 

Kvar kan eg finne dei resterande sidene?

Endret av Harald L. Bakke
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Harald L. Bakke skrev:

Eg leitar etter død kvinner 1836 og 1837 i Gloppen.

1836 startar  og har registreringar til og med nr. 31 (begr. den 14. august)  og nederst på sida står det  at det fortset på side 304, men s. 304 finn eg ikkje!

https://www.digitalarkivet.no/kb20070228310210

 

Mikrofilmen med Gloppen mini A7 slutter med s. 261, så her kan det se ut til at den som i sin tid sto for mikrofilminga, har oversett noen beskrevne sider mot slutten av protokollen.

 

Vi skal undersøke om en kollega ved Statsarkivet i Bergen har mulighet til å skanne de sidene som måtte være unnsluppet mikrofilming.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Kristian Hunskaar (Arkivverket) skrev:

 

Mikrofilmen med Gloppen mini A7 slutter med s. 261, så her kan det se ut til at den som i sin tid sto for mikrofilminga, har oversett noen beskrevne sider mot slutten av protokollen.

 

Vi skal undersøke om en kollega ved Statsarkivet i Bergen har mulighet til å skanne de sidene som måtte være unnsluppet mikrofilming.

 

Det hadde vore kjempeflott om dåkke fekk ordna det, gjerne med ei kunngjering når det er er lagt ut.  😉

Takk!  🙂

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Harald L. Bakke skrev:

Det hadde vore kjempeflott om dåkke fekk ordna det, gjerne med ei kunngjering når det er er lagt ut.  😉

Takk!  🙂

 

I Bergen jobbes det raskt. Nye bilder er allerede på plass. De er foreløpig ikke indekserte, men man kan likevel finne fram: https://www.digitalarkivet.no/kb60054630000032

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er de 43(!) nye bildene også indeksert. Det viste seg å mangle ganske mye her:

  • Dagsregister 1827-1837
  • Konfirmerte 1836-1837
  • Viede 1837
  • Gravlagte kvinner 1836-1837

Dette er sikkert av interesse for flere. Jeg tillater meg å tagge @Aase R Sæther - Gloppen

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Kristian Hunskaar (Arkivverket) skrev:

Da er de 43(!) nye bildene også indeksert. Det viste seg å mangle ganske mye her:

  • Dagsregister 1827-1837
  • Konfirmerte 1836-1837
  • Viede 1837
  • Gravlagte kvinner 1836-1837

Dette er sikkert av interesse for flere. Jeg tillater meg å tagge @Aase R Sæther - Gloppen

 

Hjerteleg takk, det var sannelig raskt levert!  👍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Kristian Hunskaar (Arkivverket) skrev:

Da er de 43(!) nye bildene også indeksert. Det viste seg å mangle ganske mye her:

Dette er sikkert av interesse for flere. Jeg tillater meg å tagge @Aase R Sæther - Gloppen

Du verda for ein sørvis - tusen takk!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og heider til Harald L Bakke som oppdaga dette; eg har ikkje gjort det, og med ein rask kontroll mot bygdeboka er eg i godt selskap; her er mykje som ikkje er kome med der.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.