Gå til innhold
Arkivverket

mormor- Solveig Arnesen f 1923


Linn Arnesen
 Del

Recommended Posts

Hei.

 

Jeg er helt ny på slektsgranskning og har hatt en myheritage konto jeg har lekt litt med men jeg forstår at i min slekt så er det mye som stopper opp og ikke kan sjekkes da jeg ikke finner noe arkiv rundt min mormor, dette gir følgefeil og kaos.

 

Hvis noen vil/kan hjelpe meg med dette første leddet så ta kontakt eller skriv svaret her inne. På forhånd takk.

 

 

 

Informasjon jeg har er:

 

 

Solveig Arnesen født 15. nov 1923. Har også blitt fortalt at hun hadde flere fornavn, Alvilda Solveig Kathinka

Fikk 3 barn

 

Gift med Olaf Arnesen født 28. mai 1920

 

Bosted Bergen

 

Madel i 1945- 4. des.

Sissel i 1950- 26. mars

Kjersti 1957- 25. juni

 

Hvis dette på noen som helst måte er en feil /upassende post så bare gi meg beskjed/slett den.

 

Mvh Linn Arnesen

Endret av Linn Arnesen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja der har du henne Carl Nilsen. All info stemmer men jeg finner ikke fødsel, dåp, eller giftemål. Historien er at hun ble gitt bort til slektninger som barn.

 

I henhold til andre er jeg blitt fortalt at hennes mor er 

Anna Helene Notøy

Oldemor

12. feb 1895

4. aug 1984

 

Men jeg finner ikke noen steder info rundt at det stemmer, bare Anna Helene sin mann og et annet barn

 

Tusen takk skal du ha !

Endret av Linn Arnesen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Linn Arnesen skrev:

I henhold til andre er jeg blitt fortalt at hennes mor er 

Anna Helene Notøy

Oldemor

12. feb 1895

4. aug 1984

 

Kan dette være en kandidat?

https://www.digitalarkivet.no/view/255/pd00000030023074

 

Anna Helene født 12.feb. 1895 på Notø. Far er Søren Johannesen.

 

Ved dåpen til Alvilda står mor som Anna Johannesen. 

Endret av Trude Nilsen
glemte lenke
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Trude Nilsen skrev:

Dåpen til Alvilda Solveig....

nr. 192

SAB, Fødselsstiftelsens sokneprestembete*, Ministerialbok nr. A 5, 1918-1926, s. 143
Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/kb20050815040344
 

 

Har ikke sjekket mer om foreldrene til Alvilda her, Anna og Nils senere gifter seg med hverandre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Carl Nilsen skrev:

Anna Helene Notøy gifter seg med Fridtjof Emanuel Pedersen i 1936

https://www.digitalarkivet.no/view/327/pv00000008679328

Tusen takk, da vet jeg at jeg har mor til Solveig rett og nå har jeg også en far.

Jeg skulle gjerne fått enda mer info om henne, hva er best å gjøre da? Leie en slektsgransker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare fortsett å legge inn spørsmål her på forumet du. Folk leter med lys og lykte her. 😄 Eventuell info om personer som fremdeles kan være i live kan du sikkert få som personlig melding. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt info om meg:

 

Jeg er har de siste årene utdannet meg til IoPT traumeterapeut der vi jobber mye med generasjonsoverførte traumer. I denne terapien/teorien er psyken et 4 generasjonsfenomen. Så dermed kommer slektens "hemmeligheter" opp i prosessene. 

 

I min familie har det ikke blitt snakket høyt men det er mange ukjente fedre får å si det slik 😉

Eller uekte barn som det het før.

 

Mormor fikk også en datter Madel i 1945 , 4 des (fremdeles i livet) som er i den kategorien. 

Far skal ha blitt sagt var en møbelhandler, 2 generasjon handelsmann.

Hadde vært spennende å finne ut mer.

Den blir privat hvis jeg forstår reglene her inne.

 

Tusen takk altså, veldig glad for at jeg la ut posten.

 

Mvh Linn Arnesen

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Linn Arnesen skrev:

wow, jeg blir helt rørt og imponert av alt dere finner. 

i dåpen til mormor står det en far, klarer dere å finne mer info rundt han også? 

 

 

Det er utfordrende, murer Nils Nilsen med ukjent fødselsår. Han har adresse Aad Gjellesgate 25 i 1923, men de aktuelle sidene i kommunal folketelling for 1922 ser ut til å være sperret

https://media.digitalarkivet.no/ft/contents/65522


Kanskje man kan spørre arkivverket om det finnes en Nils Nilsen der? Det er for så vidt ikke sikkert han hadde den adressen året før.

Endret av Carl Nilsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Carl Nilsen skrev:

Det er utfordrende, murer Nils Nilsen med ukjent fødselsår. Han har adresse Aad Gjellesgate 25 i 1923, men de altuelle sidene i kommunal folketelling for 1922 ser ut til å være sperret

https://media.digitalarkivet.no/ft/contents/65522


Kanskje man kan spørre arkivverket om det finnes en Nils Nilsen der? Det er for så vidt ikke sikkert han hadde den adressen året før.

ja, det forstår jeg. Er det noen grunn til at informasjon er sperret,er det bare det at det ikke er blitt digitalisert? Den avisen du linket til får jeg heller ikke lest all info på. Må en da oppsøke selve arkivet å lese? 🙂 Takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.