Jump to content
Arkivverket

Britha Eriksdotter frå Nedreberge i Gulen (1787) gift 1819 med John Pederson frå Polden i Solund(?) (1787) - busette dei seg i Bergen? - lagnad?


Lars E. Øyane

Recommended Posts

Lars E. Øyane

Erik Pederson (1746-1831), fødd på Nes i Luster, gifte seg to gongar i Gulen og busette seg som gardbrkar på Nedreberge i Gulen.  Av dei fem borni han fekk, er det ei dotter me ikkje veit noko særleg om, og no vonar eg at ein eller annan med lokal kunnskap kan hjelpa meg vidare?

 

Her følgjer eit førebels manuskript for denne dotteri:

 

~~~~~~~~~~~~~~

 

c. Britha Eriksdotter {Nedreberge}, døypt i Gulen 14.3.1787, d.

 

     ##### (dato og stad for dødsfallet hennar? – Bergen?)

 

     Ho gifte seg i Gulen 27.6.1819 med John Pederson

 

     ##### (frå Polden i Solund? - i so fall døypt i Solund 12.8.1787.

 

     Han d.

 

     ##### (dato og stad for dødsfallet hans?)

 

     ##### (skal ha butt i Bergen!? – yrke?)

 

     ##### (talet på søner og døtrer?)

 

~~~~~~~~~~~~~~

 

Eg takkar so mykje på førehand for alle gode tips!

Link to post
Share on other sites
Carsten Schanche

De flyttet til Bergen i 1825 med en sønn Peder døpt i 1820

 

SAB, Gulen Sokneprestembete, Ministerialbok nr. A 18, 1816-1825, s. 282
Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/kb20070305350051

 

Han giftet seg i KK 7-10-1849

 

SAB, Korskirken Sokneprestembete, H/Haa/L0034: Ministerialbok nr. D 1, 1832-1852, s. 148
Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/kb20070301620153

 

FT 1865

 

https://www.digitalarkivet.no/census/person/pf01038249016954

Link to post
Share on other sites
Carsten Schanche

Litt stort sprang på alder, men kan det være John som døde i 1847 ?

 

https://www.digitalarkivet.no/view/267/pg00000000949101

 

I kirkeboka står det også Drager (som ved sønnen sitt giftemål)

 

SAB, Korskirken Sokneprestembete, H/Hab: Klokkerbok nr. E 1, 1837-1851, s. 163
Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/kb20070321680731

 

Link to post
Share on other sites
Lars E. Øyane

Innlegg #5:

 

Hjarteleg takk til Carsten for spennande og nyttige innlegg om denne huslyden!  So vidt eg kan sjå, har du finne svar på alle spørsmåli mine, bortsett ifrå opphavet til John Pederson.  Eg ser dåpen hans frå 12.8.1787:

 

* https://www.digitalarkivet.no/view/255/pd00000009683501

 

* https://media.digitalarkivet.no/view/11444/136

 

John er fødd på Polden i Solund, men eg kan ikkje sjå at denne huslyden er nemnd i bygdeboki for Solund, og heller ikkje i FT1801!  So kvar voks John opp?  Kvar budde foreldri hans?

 

Elles har eg oppdaga at John og Britha òg hadde ei dotter Martha i 1819, som truleg døydde kort etter fødsli: https://www.familysearch.org/ark:/61903/1:1:NCM6-1M9

 

Her følgjer eit oppdatert manuskript for denne huslyden:

 

~~~~~~~~~~~~~~~

 

c. Britha Eriksdotter, døypt i Gulen 14.3.1787, gifte seg i Gulen 27.6.1819 med John Pederson

 

     ##### (frå Polden i Solund?)

 

     døypt i Solund 12.8.1787.  John og Britha, sidan kjende som John og Bertha Pedersen, flytte i 1825 til Bergen der John livnærte seg som dragar.  Han d. som almisselem i Bergen 6.8.1847, medan Bertha d. som enkje og almisselem same staden 21.5.1864.  Dei fekk to born i lag.

 

~~~~~~~~~~~~~~~

 

Ein ny kjempetakk for framifrå bistand i freistnadane på å komplettera denne biografien!

Link to post
Share on other sites
Svehn Ruskelöv

I flg, vielsen 1786 så ser det ut som "Joen" sine foreldre var fra området "Brekke" og att de muligens har hatt ett kortere opphold i "Polden". Men jeg kan ikke plassere de under "Instefjord" eller "Österbö" i bygdeböker : https://www.digitalarkivet.no/view/327/pv00000000616329

 

Denne "Joen" har jeg som god kandidat i ft 1801 på "Nedre Opdal" som også er konfirmert der i 1803 : https://www.digitalarkivet.no/census/person/pf01058391000424

 

 

 

 

Edited by Svehn Ruskelöv
Link to post
Share on other sites
Svehn Ruskelöv
På 6.12.2020 den 1.01, Svehn Ruskelöv skrev:

I flg, vielsen 1786 så ser det ut som "Joen" sine foreldre var fra området "Brekke" og att de muligens har hatt ett kortere opphold i "Polden". Men jeg kan ikke plassere de under "Instefjord" eller "Österbö" i bygdeböker : https://www.digitalarkivet.no/view/327/pv00000000616329

 

Denne "Joen" har jeg som god kandidat i ft 1801 på "Nedre Opdal" som også er konfirmert der i 1803 : https://www.digitalarkivet.no/census/person/pf01058391000424

 

 

 

 

 

Finnes heller ingen "Joen Pedersen" i samme alder födt eller nevnt under gnr. 37 "Opdal nedre" i bygdeboken b.1, så jeg undrer på om han har kommet til gården i oppfostring da foreldrene har gått skilde veger eller faren har dödt? 🙄

 

 

Edited by Svehn Ruskelöv
Link to post
Share on other sites
Svehn Ruskelöv

Hvor sannsyneligt er det att det finnes 2 personer med samme navn "Gunnilde Joensdtr." födt rundt samme tid i "Indre Brekke" mon tro? 🧐

 

Her som gift 1 gang i ft 1801, kan det vere feil? : https://www.digitalarkivet.no/census/person/pf01058391003835

 

Hun gifter sig i 1798 med bosted "Trädal" ytterst i "Ikjefjorden" : https://www.digitalarkivet.no/view/327/pv00000000617206

 

"Österbö" 1760 ; https://www.digitalarkivet.no/view/63/pc00000000993983

 

Död 1842 : https://www.digitalarkivet.no/view/267/pg00000002264379

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...
Lars E. Øyane

Innlegg #10:

 

Hjarteleg takk til Svehn for fleire meldingar om denne utfordringi!

 

Nei, diverre er eg ikkje vorten noko «klokare» på opphavet til denne John Pederson.  Eg kontakta Gisle, «Solundseksperten», om denne saki, men har ikkje motteke noko svar frå han heller...

 

So eg veit ikkje noko meir pr. dags dato.

 

Ein ny kjemletakk for framifrå bistand i freistnadane på å identifisera opphavet til John Pederson!

  • Like 2
Link to post
Share on other sites
Gisle Hersvik

Takk for e-post om denne John Pederson.

Dette er ein person eg ikkje har vore borti før så eg har dessverre ikke noko å bidra med nett no.

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...
Gisle Hersvik

Dersom vi kan anta at Gunilde si oppføring er feil så kan dette vere Gunilde som gifter seg for andre gong, med Berthel Pedersson.

 

SAB, Gulen Sokneprestembete, Ministerialbok nr. A 15, 1788-1798, s. 148-149
Arkivreferanse     SAB/A-80201
Permanent bilde-ID: kb20070228330584
Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/kb20070228330584 
Permanent bildelenke: https://urn.digitalarkivet.no/URN:NBN:no-a1450-kb20070228330584.jpg

 

Og då kan ein av desse vere hennes evt. første mann som dør?
https://www.digitalarkivet.no/view/267/pg00000000769792
https://www.digitalarkivet.no/view/267/pg00000000770015

 

Ein Berthel Pederson dør 1804: https://www.digitalarkivet.no/view/267/pg00000000770892

 

Gunilde Jonsdr dø 1842; https://www.digitalarkivet.no/view/267/pg00000002264379

 

Reknar med at det ikke finnes noko skifte etter desse...?

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.