Gå til innhold
Arkivverket

Problem med søk i FT1920


Olaf Larsen
 Del

Recommended Posts

Jeg søker etter slekt på Eidvoll i Akershus i folketellingen for 1920, nærmere bestemt Ole Hansen.

Hvis jeg søker etter Ole i FT1920, får jeg 14505 treff.

Hvis jeg søker etter Ole Hansen i FT1920, får jeg 420 treff.

Hvis jeg i tillegg velger alle kommuner i Akershus under Geografi, får jeg  null treff.

Hvis jeg spesifisere søket i Akershus til kun Eidsvoll, får jeg null treff.

Noe er veldig feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så på den statusen før jeg søkte, fordi der står det på første side at Eidsvoll i Akershus er ferdig transkribert. Glad og fornøyd bladde jeg ikke videre, men det burde jeg ha gjort, for den delen er jo tydeligvis ikke publisert enda.

Nåja, det er ikke så farlig, for den personen jeg mest leter etter bor muligens i Oslo eller kanskje hun fortsatt bor i Waberstad i Eidvald, som det står i den transkriberte utgaven av dåpen til sønnen i 1915, som hun fikk med en som ikke heter Bornann. For dere som ikke leser moderne røverspråk, så er det altså Habberstad i Eidsvold, og faren het Bomann. 😄

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.