Gå til innhold
Arkivverket

FT1910: Utskriftsvennlig versjon?


Judith P Abrahamsen
 Del

Recommended Posts

Når jeg har funnet en person i FT1910, og velger «skriv ut» (jeg arkiverer vanligvis en PDF av oppføringen), så fylles over halvparten av utskriftens første side med nettsidens toppgrafikk og menyer, og menyene printes ut som lister, og alt tar veldig stor plass.

 

For eksempel slik:

post-287-0-98975800-1296831251_thumb.png

Dette er et skjermbilde som viser hele første utskriftsiden av en oppføring i FT1910.

 

Det finnes en print.css, men det ser ikke ut som at den er bearbeidet noe særlig. Med en skikkelig print.css kunne jeg fått med hele denne oppføringen på én A4-side.

 

Personlig har jeg mulighet til å «mekke» litt i Firefox slik at utskriften blir ok fra nettleseren, men det hadde vært fint å slippe det hver gang, og det er sikkert ikke bare jeg som forsøker å skrive ut fra FT1910.

 

Har Digitalarkivet tenkt på dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vi har tenkt på det og det står på listen over ting som skal fikses. Dessverre er det sånn at det er de samme folkene som skal fikse dette som setter opp debattløsningen og som gjør alle andre tilpasninger og programmeringer. Akkurat nå har det vært en del ting som skulle håndteres med den nye debatten og fiksing på print.css har ikke blitt prioritert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Jeg forstår prioriteringen.

Jeg er tålmodigheten selv, men fint at dere har det på lista. Det er det viktigste. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.