Gå til innhold
Arkivverket

Sorenskrivaren i Hardanger og Voss: Skifteregister for Hardanger og Voss 1695-1883


Norodd Hagenson
 Del

Recommended Posts

På 1970-eller 1980-talet vart det laga register over skifte for m.a. Hardanger og Voss pluss ein del andre distrikt. Utskriftene var tilgjengeleg på lesesalen ved statsarkivet i Bergen. Desse utskriftene var svært nyttige. På eit tidspunkt vart dei skanna og gjort tilgjengelege i Bokhylla så vidt eg hugsar.

 

Når vert desse registera tilgjengelege i søkbar form? Og kan dei i det minste verta tilgjengelege igjen i skanna form?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det svaret forsto eg ikkje. Søket viser dei skanna skifteprotokollane. Eg spurde etter samla register til alt innhald. Før eg spurde sjekka eg og om dette registeret kunne liggja i noko bokhylle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer. Det er nr. 305, som er utan link til ny plassering. Linken til Waybackmachine ga meg håp inntil eg såg at linkane der linka attende til lista ein starta med.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har funnet de gamle bildefilene som lå i Bokhylla/Webbok. Jeg er imidlertid redd for at kvaliteten på disse, som ikke er all verden i utgangspunktet, vil forringes ytterligere, dersom jeg kjører bildefilene "gjennom publiseringskverna". Det vil opplagt vært en fordel om skifteregistrene kan bli skanna på nytt ved Statsarkivet i Bergen. La oss først undersøke om det kan la seg gjøre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det i så fall i same slengen mogeleg å få snike seg til å få skanna skifteregister for Sunnfjord etter 1845?

 

 

Endret av Torbjørn Igelkjøn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ville vera flott å få dette skanna på nytt. Og det bør vera sjølvsagt at alle desse registera vert skanna. Eg brukte flittig registera for Hardanger og Voss, Ytre Sogn og Sunnhordland på lesesalen. I tillegg var det vel register for Sunnfjord og Nordfjord. Kvart av desse registera var sortert på to måtar - på førenamn og gard, etter det eg hugsar. Begge var naudsynte for å kunna finna arvingar på ein grei måte. Sorteringa på gard ga oversikt over dei som budde på garden, medan førenamnsorteringa fann dei som hadde flytta til ein annan gard.

 

Med tid og stunder kan vel innhaldet registrerast i ein database, slik at det vert søkbart.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...

@Norodd Hagenson, @Torbjørn Igelkjøn og andre interesserte:

 

Jeg har nå valgt å skjære gjennom og publisere de gamle skanningene. Bildekvaliteten er ikke prangende, men det er snakk om maskinskrift på hvite ark, så lesbarheten er kurant.

 

Av praktiske årsaker later vi som om registeret er en del av arkivet "Hardanger og Voss sorenskriveri", så dersom man i inngangen for skanna skiftemateriale søker på dette arkivet, vil man få registeret som første treff: https://media.digitalarkivet.no/sk/browse?archives[]=no-a1450-07000000132367

 

Via "Innhold" finner man lenke til hhv. fornavnsregister og gårdsnavnsregister: https://media.digitalarkivet.no/sk/contents/101571

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.