Gå til innhold
Arkivverket

Klara Kristiane Martine J Langeland


Øystein Brennsæter
 Del

Recommended Posts

Klara Kristiane ble født 17.09.1899 i Fjell på Sotra og døpt 22.10.1899. Ifølge diverse slektstrær på nett fikk hun 4 barn:

Hjalmar Andreas Kåre, f. 22.12.1921

Kåre Martin, f. 29.09.1924, d. 09.08.2013 i USA

Lilly Judith, f. 08.02.1931 d. 07.01.2013 i Bergen

Reidar Martin, f. 28.05.1934, d. 09.06.2016 i Bergen

 

Klara Kristine giftet seg med Anton Martin Hitland i Johanneskirken 21.06.1924. Han levde til 30.11.1968. En ville derfor gå ut fra at han var far til i hvert fall de 3 yngste barna. Men ifølge de nevnte slektstrær på nett varierer fedrene en god del. Jeg har forsøkt å finne fødselen til barna. Jeg ha søkt gjennom kirkebøkene for Fjell (Klara Kristianes hjemsted), Åsane (Anton Martins hjemsted) og Johanneskirken (vielse) uten å finne noe. Jeg har funnet et minneord etter Kåre Martin i en amerikansk avis. Der gis Anton Martin farskapet til alle 4. Kan noen hjelpe meg med fødselen til disse 4 barna slik at farskapet kan fastslås?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjalmar Andreas Vik - dåp - nr 9:

 

SAB, Lindås Sokneprestembete, H/Haa: Ministerialbok nr. B 1, 1886-1900, s. 49
Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/kb20070102630067

 

(Kvifor fekk eg ikkje til ei klikkbar lenke - eg plar då det)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjalmar Andreas Kaare f. 22.12.1921 døbt 12/3-1922 i Nykirken, Far Ug. D/S Styrmand Hjalmar Andreas Haavatsen Wiik 1899 og Mor Ug.tjenestepike Klara Kristiane Martine Langeland 1899, se også merknad.

Endret av Rune Bergesen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode og klare svar! Jeg ser at jeg var litt uklar i bestillingen. Det er først og fremst Anton Martin Hitland og hans barn som interesserer meg, for det er han som inngår i slekta. Det ble litt mye Hjalmar Andreas Wiik her, men det var min feil. Har noen peiling på hvor de to yngste barna til Klara ble døpt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved Kommunevalget i 1934 bor de i Arne Garborgs gate 21-Krets Nygård Aarstad, så trolig er de 2 yngste barna døbt i Aarstad.  Anthon Monsen er fra Hitland i Åsane,i 1910 tellingen er han opgitt f. 1/4-1900.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.