Jump to content
Arkivverket

Klara Kristiane Martine J Langeland

Øystein Brennsæter

Recommended Posts

Øystein Brennsæter

Klara Kristiane ble født 17.09.1899 i Fjell på Sotra og døpt 22.10.1899. Ifølge diverse slektstrær på nett fikk hun 4 barn:

Hjalmar Andreas Kåre, f. 22.12.1921

Kåre Martin, f. 29.09.1924, d. 09.08.2013 i USA

Lilly Judith, f. 08.02.1931 d. 07.01.2013 i Bergen

Reidar Martin, f. 28.05.1934, d. 09.06.2016 i Bergen

Klara Kristine giftet seg med Anton Martin Hitland i Johanneskirken 21.06.1924. Han levde til 30.11.1968. En ville derfor gå ut fra at han var far til i hvert fall de 3 yngste barna. Men ifølge de nevnte slektstrær på nett varierer fedrene en god del. Jeg har forsøkt å finne fødselen til barna. Jeg ha søkt gjennom kirkebøkene for Fjell (Klara Kristianes hjemsted), Åsane (Anton Martins hjemsted) og Johanneskirken (vielse) uten å finne noe. Jeg har funnet et minneord etter Kåre Martin i en amerikansk avis. Der gis Anton Martin farskapet til alle 4. Kan noen hjelpe meg med fødselen til disse 4 barna slik at farskapet kan fastslås?

Jostein Stokke

Hjalmar Andreas Vik - dåp - nr 9:

SAB, Lindås Sokneprestembete, H/Haa: Ministerialbok nr. B 1, 1886-1900, s. 49
Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/kb20070102630067

(Kvifor fekk eg ikkje til ei klikkbar lenke - eg plar då det)

AllanFrantzen
4 minutter siden, Jostein Stokke skrev:

Hjalmar Andreas Vik - dåp - nr 9:

SAB, Lindås Sokneprestembete, H/Haa: Ministerialbok nr. B 1, 1886-1900, s. 49
Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/kb20070102630067

(Kvifor fekk eg ikkje til ei klikkbar lenke - eg plar då det)

https://media.digitalarkivet.no/view/7034/48

• Haha 1
Rune Bergesen

De får ett barn døbt på Kvinneklinikken f. 29/9-1924 Kå(aa)re Martin, og så innført uten nummer i Birkeland. Rune

Rune Bergesen

Hjalmar Andreas Kaare f. 22.12.1921 døbt 12/3-1922 i Nykirken, Far Ug. D/S Styrmand Hjalmar Andreas Haavatsen Wiik 1899 og Mor Ug.tjenestepike Klara Kristiane Martine Langeland 1899, se også merknad.

Edited by Rune Bergesen
AllanFrantzen
2 timer siden, Rune Bergesen skrev:

Hjalmar Andreas Kaare f. 22.12.1921 døbt 12/3-1922 i Nykirken, Far Ug. D/S Styrmand Hjalmar Andreas Haavatsen Wiik 1899 og Mor Ug.tjenestepike Klara Kristiane Martine Langeland 1899, se også merknad.

Er lagt ut i 3 innlegg 🙂

Øystein Brennsæter

Takk for gode og klare svar! Jeg ser at jeg var litt uklar i bestillingen. Det er først og fremst Anton Martin Hitland og hans barn som interesserer meg, for det er han som inngår i slekta. Det ble litt mye Hjalmar Andreas Wiik her, men det var min feil. Har noen peiling på hvor de to yngste barna til Klara ble døpt? 

Rune Bergesen

Ved Kommunevalget i 1934 bor de i Arne Garborgs gate 21-Krets Nygård Aarstad, så trolig er de 2 yngste barna døbt i Aarstad.  Anthon Monsen er fra Hitland i Åsane,i 1910 tellingen er han opgitt f. 1/4-1900.